عقب‌نشینی مهدی طائب: رهبر در انتخاب روسای قوا نقشی ندارد

برادر داماد ابراهیم رئیسی از مهدی طائب شکایت کرد

مهدی طائب در این فایل صوتی به نقش میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی در ماجرای افشای سیسمونی گیت اشاره کرده بود- عکس از qaim.ir

انتشار فایل صوتی از جلسه مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، در رابطه با ماجرای خرید سیسمونی دختر محمدباقر قالیباف از ترکیه، واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت. او در بخشی از این فایل صوتی صراحتا می‌گوید که انتخاب قالیباف به سمت ریاست مجلس با حمایت رهبر جمهوری اسلامی و با وجود «دستخطی» از او انجام شده است و از این رو انتقاد به قالیباف جایز نیست، اما حالا پس از واکنش‌های گسترده در میان افکار عمومی، طائب ضمن «توبه» از سخنان پیشین خود گفت: «آنچه در آن فایل صوتی اشتباه روشن من است، این است که من عرض کردم که آقای زاکانی گفت من از مجموع مطالب متوجه شدم که آقا با ریاست ایشان موافق است و من اینجا عرض کنم که این اشتباه ذهنی بنده است. اینکه ما در یک جایی بخواهیم کاری انجام دهیم و نظر آقا را برای مشورت بخواهیم یک کار لازم و واجب است.»

در فایل صوتی که از مهدی طائب منتشر شد، او در مقابل انتقادها از قالیباف گفته بود که علی خامنه‌ای در پاسخ به نامه علیرضا زاکانی، «دستخطی» مبنی بر اینکه که صلاح در ریاست قالیباف بر مجلس است، نوشته است.

اگرچه حاشیه‌های پیرامون این فایل صوتی به همین جا ختم نمی‌شود. مهدی طائب در این فایل صوتی به نقش میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی، در ماجرای افشای سیسمونی‌گیت اشاره کرده بود و این اقدام را یک کار برنامه‌ریزی‌شده برای حمله به قالیباف خوانده بود.

موضوعی که با واکنش میثم نیلی مواجه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پایگاه خبری رجانیوز که میثم نیلی، مدیرمسئول و صاحب امتیاز آن است با انتشار این خبر به نقل از وکیل نیلی نوشت: «ظهر امروز شکایت موکل بنده از حجت‌الاسلام مهدی طائب در دادسرای ویژه روحانیت تهران تحویل و ثبت شد.»

در ادامه خبر ضمن تکذیب سخنان مهدی طائب آمده است: «علی‌رغم توهین‌ها و افتراهای متعدد علیه موکل بنده در رسانه‌ها، از آن جهت که این مورد به طور جدی تکمیل‌کننده نقشه القای اختلاف میان سران قوا بوده و پس از گذشت دو روز هیچ اقدام اصلاحی از سوی حجت‌الاسلام طائب مشاهده نکردیم، در نهایت مجبور به ثبت شکایت شدیم.»

میثم نیلی احمدآبادی، برادر مقداد نیلی، همسر ریحانه سادات رئیسی است. او مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری رجا‌نیوز است. مواضع سایت رجانیوز همواره به مواضع سعید جلیلی نزدیک‌تر بوده است. میثم نیلی همچنین در سال ۸۴ از حامیان محمود احمدی‌نژاد بود و پس از انتخابات به‌عنوان «مشاور جوان» در وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به فعالیت پرداخت. او در دولت دهم به سمت مدیرکل امور فرهنگی در وزارت کار منصوب شد. نام میثم نیلی در برخی سایت‌ها در کنار خبر حذف سروش صحت از برنامه کتاب‌باز منتشر شده بود. او مسئولیت دبیری شورای کتاب سازمان صداوسیما را نیز برعهده دارد.