آزادی موقت خواهرزاده علی خامنه‌ای پس از چهار ماه انفرادی

فریده مرادخانی که دی سال ۱۴۰۰ بازداشت شده بود، با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شد

فریده مرادخانی، خواهرزاده رهبر جمهوری اسلامی، پس از چهار ماه زندان انفرادی به قید وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شد.

مدیرکمپین حمایت از زندانیان، که روز ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ به‌دست وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد. خانواده مرادخانی اعلام کردند که او اجازه فعالیت و خروج از تهران را ندارد.

هنوز اتهام‌هایی که متوجه فریده مرادخانی است اعلام نشده اما از زمان بازداشت این فعال حقوق بشر، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی علت بازداشت او را حضور در مراسم بزرگداشت شهبانو فرح پهلوی عنوان می‌کردند. این مراسم روز ۲۲ مهر سال ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار شد و فریده مرادخانی هم در این مراسم با خواندن شعری، نسبت به شرایط فعلی ایران ابراز ناراحتی کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرادخانی سال گذشته کارزاری هم در حمایت از زندانیان راه‌اندازی کرده بود. او همچنین در سال ۱۳۹۷ پس از دیدار با خانواده رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کرد که به اتهام فعالیت علیه جمهوری اسلامی اعدام شده است، بازداشت شد.

برادر فریده مرادخانی (محمود مرادخانی) که اکنون در فرانسه زندگی می‌کند، با اعلام خبر آزادی موقت خواهرش در متنی نوشت: « رژيم جمهوری اسلای با توسل به سرکوب و اختناق پا برجاست. آنهايی بايد در زندان باشند که جان و مال مردم را خورده‌اند نه کسانی که تنها برای کسب آزادی بيشتر و حقوق انسانی در جامعه، برای خود و برای ديگران، فعاليت می‌کنند. اين چنين فعاليت‌هايی حق مسلم هر انسانی است.»

فریده مرادخانی، دختر بدری خامنه‌ای، تنها خواهر تنی علی خامنه‌ای، است. همسر بدری خامنه‌ای، شیخ علی تهرانی، از شاگردان روح‌الله خمینی و از روحانی‌های منتقد حکومت جمهوری اسلامی است. شیخ علی تهرانی در سال ۱۳۷۴ زندانی شد و پس از آزادی در سال ۱۳۸۴، در انزوای سیاسی در تهران زندگی می‌کند.