خواهرزاده علی خامنه‌ای به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد

فریده مرادخانی پنجشنبه در راه بازگشت به خانه بازداشت شد

فریده مرادخانی، خواهرزاده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد. علت بازداشت او هنوز اعلام نشده است.

به گزارش هرانا او روز پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه در راه بازگشت به خانه‌اش بازداشت شد. ماموران پس از بررسی خانه فریده مرادخانی، برخی لوازم شخصی او را نیز با خود بردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فریده مرادخانی با گروه‌های حامی زندانیان سیاسی همکاری می‌کند و از مخالفان اعدام است. او اخیرا در مراسم بزرگداشت شهبانو فرح پهلوی به‌طور تصویری حاضر شد و در ستایش شهبانو سخن گفت.

گزارش هرانا حاکی از آن است که فریده مرادخانی روز جمعه با خانواده‌اش تماس گرفت و اعلام کرد در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به‌سر می‌برد.

فریده مرادخانی، دختر بدری خامنه‌ای تنها خواهر تنی علی خامنه‌ای است. همسر بدری، شیخ علی تهرانی از شاگردان روح‌الله خمینی است. علی تهرانی در سال‌های قبل از انقلاب مخالف حکومت پهلوی بود و پس از آن به منتقد جمهوری اسلامی تبدیل شد و به عراق رفت به مجاهدین خلق نزدیک شد. بدری حسینی نیز به عراق رفت اما آنها در سال ۱۳۷۴ به ایران بازگشتند. علی تهرانی به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

یکی از برادران فریده مرادخانی، محمود است که در فرانسه زندگی می‌کند و نگاهی انتقادی به جمهوری اسلامی و دایی خود علی خامنه‌ای دارد.