بایدن خواستار بودجه ۳۳ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین شد

ایالات متحده اعزام نیروهای نظامی آمریکا یا ناتو به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه را رد کرده است

رئیس جمهوری آمریکا در سخنان امروز خود همچنین خواستار توانایی بیشتر برای ضبط دارایی‌های الیگارش‌های روسی و حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شد- REUTERS/Kevin Lamarque

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه خواستار اختصاص ۳۳ میلیارد دلار بودجه بیشتر از سوی کنگره به منظور ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه شد.

جو بایدن پس از امضای نامه رسمی این درخواست در کاخ سفید گفت، «ما این لایحه را برای حمایت از اوکراین در نبردش برای آزادی نیاز داریم ... هزینه این نبرد ارزان نیست.»

بیش از ۲۰ میلیارد دلار از این مبلغ برای تسلیحات، مهمات و دیگر کمک‌های نظامی، هشت و نیم میلیارد دلار برای کمک‌های اقتصادی، و ۳ میلیارد دلار برای کمک‌های بشردوستانه اختصاص خواهد یافت.

ایالات متحده اعزام نیروهای نظامی آمریکا یا ناتو به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه را رد کرده است، اما واشنگتن و متحدان اروپایی آن سلاح‌ و تجهیزات به اوکراین داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهوری آمریکا در سخنان امروز خود همچنین خواستار توانایی بیشتر برای ضبط دارایی‌های الیگارش‌های روسی و حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شد.

در ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به تهاجم نظامی روسیه، دبیرکل سازمان ملل متحد به اوکراین رفته و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده است.

سفر آنتونیو گوترش به کی‌یف پس از سفر او به روسیه در روز سه‌شنبه و دیدار با ولادیمیر پوتین در مسکو انجام می‌شود.

وی پس از دیدار امروز خود با زلنسکی گفت: مذاکرات فشرده‌ برای تخلیه افراد گیرافتاده در کارخانه فولاد آزوفستال در شهر بندری تحت محاصره ماریوپل همچنان ادامه دارد.

دبیرکل سازمان ملل وضعیت ماریوپل را «یک بحران در بحرانی دیگر» توصیف کرد و گفت: افراد غیرنظامی در این شهر که بسیاری از آنها سالمند هستند، به کمک‌های فوری نیاز دارند.

گوترش درباره امکان موفقیت سازمان ملل و صلیب سرخ بین‌المللی برای ایجاد کریدور بشردوستانه جهت تخلیه این افراد گفت، تنها می‌توانم بگویم هر کاری از دستمان بر‌می‌آید را انجام می‌دهیم.

بیشتر از جهان