کمک‌های نظامی-امنیتی آمریکا به اوکراین بار دیگر افزایش یافت

دولت بایدن ۸۰۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید تنها به بودجه‌های فعلی کنگره بسنده نمی‌کند و درخواست بودجه‌های تازه خواهد شد WIN MCNAMEE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه اول اردیبهشت، در جریان یک سخنرانی در «کاخ سفید» گفت دولت او ۸۰۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین، برای جنگ در برابر روسیه، اعطا می‌کند. به گفته رییس جمهوری آمریکا، دولت او تنها به بودجه‌های فعلی کنگره بسنده نمی‌کند و درخواست بودجه‌های تازه خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه، همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت ۵۰۰ میلیون دلار هم به عنوان «کمک مستقیم اقتصادی»، در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

​​کنگره ایالات متحده، در ماه مارس، ۱۳/۶ میلیارد دلار اعتبار، به عنوان بخشی از بودجه دولت بایدن، برای کمک به اوکراین تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز، روز پنج‌شنبه اول اردیبهشت، به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت که کی‌يف در حال حاضر به توپخانه سنگین، سامانه‌های راکتی دوربرد و موشک‌های ضد کشتی نیاز دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمک‌های جدید ایالات متحده به اوکران، یک روز پس از آن اعلام می‌شود که مقام‌های ارشد نظامی آمریکا در گردهمایی سالانه «کاخ سفید» به دعوت بایدن حضور یافتند.

بایدن در ابتدای سخنرانی چهارشنبه‌شب خود در برابر مقام‌های ارشد نظامی آمریکا گفت: اتحاد و همبستگی کشورهای عضو «ناتو»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را شوکه کرده است.

خبر گردهمایی سالانه نظامیان آمریکایی، همزمان با ورود روسیه به مرحله تازه‌تری از جنگ اوکراین، در رسانه‌های آمریکایی بازتاب گسترده‌‌ای یافت.

آمریکا چهارشنبه هفته پیش نیز از اعطای یک کمک ۷۵۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین خبر داده بود.

بیشتر از جهان