هالند در تور منچسترسیتی؟

پرداخت رقم فسخ قرارداد ستاره نروژی دورتموند و دستمزد بالا

هالند و امباپه، دو پدیده فوتبال جهان‌اند که پیش‌بینی می‌شود جای مسی و رونالدو را در جایگاه بهترین‌های نسل جدید بگیرند- INA FASSBENDER / AFP

یکی از ابهام‌های بزرگ پنجره نقل و انتقالات تابستانی، سرنوشت ارلینگ هالند، ستاره نروژی بوروسیا دورتموند است. حالا خبر می‌رسد که او فصل آینده پیراهن منچسترسیتی را به تن خواهد کرد.

به گزارش اسکای‌نیوز، منچسترسیتی آماده است بند فسخ ۷۵ میلیون یورویی (معادل ۶۲ میلیون پوند) گل‌زن نروژی را بپردازد. این رقم در مقایسه با قابلیت بالای هالند چندان زیاد نیست و سیتی برای جلب رضایت این مهاجم، دستمزد هفتگی بیش از ۵۰۰ هزار پوند به او پیشنهاد کرده است.

البته پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در نشست خبری پیش از بازی با برایتون حاضر نشد درباره این شایعه صحبت کند و گفت: «پاسخی برای سوال شما ندارم. صحبت درباره رویدادهای آینده این باشگاه، دغدغه فعلی من نیست.»

سیتی بعد از جدایی سرخیو آگرو، رکورددار گل‌زنی باشگاه، معمولا بدون مهاجم نوک بازی کرده است. گواردیولا در پاسخ به این سوال که آیا تیمش به یک مهاجم شماره ۹ نیاز دارد، گفت: «در این فصل با مهاجمان خوبی بازی می‌کنیم، پس نمی‌دانم که فصل آینده چه رخ خواهد داد. این ماجرا مربوط به فصل آینده است و درباره آن صحبتی نخواهم کرد.»

گواردیولا تابستان گذشته به دنبال خرید هری کین، مهاجم تیم ملی انگلیس، بود ولی تاتنهام حاضر به فروش کاپیتان تیمش نشد.

دورتموند که شنبه در بوندس‌لیگا بازی حساسی مقابل بایرن مونیخ دارد، به دنبال جذب «کریم آدیمی»، مهاجم آلمانی ردبول سالزبورگ، است تا جانشین هالند شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هالند در ژانویه ۲۰۲۰ از سالزبورگ به دورتموند پیوست و موفق شده در ۸۵ بازی ۸۲ گل بزند که آماری خیره‌کننده است. هالند در مقاطعی از این فصل مصدوم بود، ولی در ۲۶ بازی ۲۵ گل زده است و نقش مهمی در صعود دورتموند به رده دوم بوندس‌لیگا داشته است.

جدی‌ترین رقیب منچسترسیتی برای جذب هالند، رئال مادرید خواهد بود، ولی اولویت تیم اسپانیایی در تابستان آینده جذب کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن است. قرارداد ستاره فرانسوی در پایان فصل تمام می‌شود، ولی پاری‌سن‌ژرمن در تلاش است تا او را برای ماندن متقاعد کند. از سوی دیگر، رئال مادرید مشوق‌هایی برای جذب امباپه در نظر گرفته است.

هالند و امباپه، دو پدیده فوتبال جهان به ‌شمار می‌روند که پیش‌بینی می‌شود جای مسی و رونالدو را در جایگاه بهترین‌های نسل جدید در سال‌های پیش رو بگیرند. در ماه‌های گذشته خبرها و شایعه‌های متفاوتی درباره مقصد احتمالی آنان در فصل آینده منتشر شده است و هواداران بی‌صبرانه منتظرند تا تکلیف تیم بعدی آن‌ها مشخص شود.

بیشتر از فوتبال