لواندوفسکی از دلتاورشو تا اوج در بایرن‌مونیخ

لواندوفسکی در تیم بایرن نه تنها بر افتخارات خود افزود بلکه توانست این تیم را به یک قدرت اروپایی تمام‌عیار تبدیل کند

روبرت لواندوفسکی، بازیکن ۳۲ ساله اهل کشور لهستان، فوتبال خود را در سن ۱۷ سالگی از باشگاه فوتبال دلتاورشو لهستان آغاز کرد- Fabio FERRARI / La Presse / AFP

روبرت لواندوفسکی، بازیکن ۳۲ ساله اهل کشور لهستان، فوتبال خود را در سن ۱۷ سالگی از باشگاه فوتبال دلتاورشو لهستان آغاز کرد و پس از سپری کردن پنج فصل موفق در لیگ لهستان، به ثمر رساندن بیش از ۷۰ گل در این لیگ و انتخاب شدن به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ لهستان در سال ۲۰۰۹، راه خود را به سوی بوندس لیگا باز کرد و در سال ۲۰۱۰ میلادی به تیم بورسیادورتموند از لیگ آلمان پیوست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که به مدت چهار فصل در تیم دورتموند حضور داشت، با هدایت «یورگن کلوپ»، مربی حال حاضر لیورپول و آن زمان دورتموند، توانست به عناوین مهمی دست پیدا کند. او در زمان حضورش در تیم دورتموند موفق شد در ۱۳۱ بازی ۷۴ گل برای زنبورها به ثمر برساند. او همچنین در زمان حضور در دورتموند و در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ بهترین گلزن جام حذفی آلمان لقب گرفت؛ اما افتخارات او در این تیم به اینجا خلاصه نمی‌شود. او همچنین به همراه این تیم  توانست به دو عنوان قهرمانی، دو عنوان نایب‌قهرمانی در بوندس لیگای آلمان، قهرمانی در جام حذفی و سوپر جام فوتبال آلمان و همچنین نایب‌قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند. این عملکرد فوق‌العاده از او سبب شد تا سران بایرن‌مونیخ به فکر جذب او بیفتند؛ در نهایت او در سال ۲۰۱۴ به پرافتخارترین تیم فوتبال در کشور آلمان یعنی بایرن پیوست و اوج کار او از اینجا آغاز شد.

لواندوفسکی در تیم بایرن نه تنها بر افتخارات خود افزود بلکه توانست تیم بایرن را به یک قدرت اروپایی تمام‌عیار تبدیل کند. او در مدت حضور در بایرن موفق شد تا پنج عنوان قهرمانی در بوندس لیگا، قهرمانی در سوپر جام و جام حذفی و در نهایت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. او در ۲۰۲ بازی که برای بایرن انجام داد، ۱۷۹ گل به ثمر رساند که این موضوع او را به‌عنوان «بهترین گلزن بایرن در تاریخ این باشگاه»، معرفی کرده است. او از سال ۲۰۱۶ تا به‌ حال نیز به‌طور پیاپی ‌عنوان بهترین گلزن بوندس لیگا را در اختیار دارد. او در سال ۲۰۱۹ نیز به‌عنوان بهترین گلزن مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با ۱۵ گل زده انتخاب شد و به گفته کارشناسان می‌توانست توپ طلای فوتبال را نیز تصاحب کند اما به دلیل شیوع کووید-۱۹ این مراسم لغو شد.

اینک در سال ۲۰۲۰ او موفق شده است تا هم از سوی فیفا و هم از سوی مراسم گلوب ساکر به‌عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی شود و به نظر می‌رسد با توجه به کسب چنین عناوین مهمی، توپ طلای فوتبال در سال ۲۰۲۱ هم، که از طرف مجله فرانس فوتبال به بهترین بازیکن جهان اعطا می‌شود، به لواندوفسکی خواهد رسید.

بیشتر از ورزش