تاکید وزیر خارجه آمریکا بر تداوم افزایش فشارها بر روسیه

آنتونی بلینکن برای شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو به بروکسل سفر کرده است

آنتونی بلینکن،‌وزیر امور خارجه ایالات متحده- REUTERS/Evelyn Hockstein/Pool

وزیر امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه، بار دیگر تاکید کرد که کشورش به اعمال فشار بر روسیه و تشدید آن با هدف پایان دادن به تهاجم نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد.

آنتونی بلینکن که برای شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو به بروکسل سفر کرده است، پس از این جلسه به خبرنگاران گفت ما فشار بر کرملین را تشدید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بلینکن در بخش دیگری از سخنان خود گفت ائتلاف روبه‌رشدی از کشورها در حمایت از اوکراین و علیه روسیه، در حال شکل‌گیری است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی در همین زمینه از قول وزیر امور خارجه آمریکا نوشت که احتمالا نیروهای ارتش روسیه در اوکراین مرتکب «کشتار» بزرگتری شده‌‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با اشاره به جنایت‌های روسیه در بوچا گفت شهرهای زیادی هنوز در اشغال روسیه‌اند، که ما باید چنین فرض کنیم سربازان روس در آنجا مرتکب کشتار بیشتری می‌شوند.

به‌دنبال خروج نظامیان روس از شهر بوچا در حومه کی‌یف، تصاویر منتشرشده نشان‌دهنده اجساد غیرنظامیان در خیابان‌ها است که با دست‌های بسته و از فاصله نزدیک، به‌ضرب گلوله کشته شده‌اند.

روسیه کشتار غیرنظامیان در اوکراین را رد کرده و تصاویر مذکور را «جعلی» و انتشار آن‌ها را «صحنه‌پردازی» خوانده است.

کشورهای غربی حامی اوکراین، از حمله بریتانیا و ایالات متحده، از احتمال وقوع جنایت‌های جنگی ارتش روسیه در اوکراین گفته‌اند و خواستار تحقیق مستقل در این باره شده‌اند.

بیشتر از جهان