فرانسه از احتمال تحریم نفت و زغال سنگ روسیه خبر داد

کشتار غیرنظامیان در نزدیکی کی‌يف احتمال تحریم‌های شدیدتر اروپا علیه روسیه را افزایش داد

به گزارش آسوشیتدپرس، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، روز سه‌شنبه ۵ آوریل، گفت پس از انتشار شواهد کشتار عامدانه غیرنظامیان اوکراینی، ۲۷ کشور اتحادیه اروپا مصمم‌اند تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کنند که ممکن است نفت و زغال سنگ را نیز دربرگیرد.

وابستگی اروپا به نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ وارداتی از روسیه دستیابی به اتفاق آرا برای تحریم انرژی روسیه را دشوار می‌کند. با این‌ حال، گزارش‌ها از کشتار غیرنظامیان در اطراف کی‌يف احتمال تحریم‌ شدیدتر علیه روسیه را افزایش داد.

اروپا تاکنون تحریم بخش انرژی روسیه را دنبال نمی‌کرد چرا که نگران بود چنین اقدامی به رکود اقتصادی در این اتحادیه منجر شود. قطع وابستگی نفتی برای اروپا تا حدی ساده‌تر از قطع وابستگی گازی است، چرا که بیشتر نفت وارداتی اروپا از نفتکش‌ها خریداری می‌شود و می‌توان آن را از دیگران خرید. اما صرف گمانه‌زنی درباره تحریم‌ نفت روسیه، قیمت جهانی نفت را در هفته جاری افزایش داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پاسخ به اینکه آیا اراده سیاسی لازم برای اعمال تحریم‌ نفت و زغال سنگ روسیه وجود دارد، اقدامی که امانوئل مکرون، رئيس‌جمهوری فرانسه، پیشنهاد کرد، وزیر دارایی فرانسه گفت: «ما خواهیم دید موضع دیگر کشورهای عضو چه خواهد بود، اما گمان می‌کنم امکان اتحاد ۲۷ کشور اتحادیه اروپا درباره این تحریم‌های تازه وجود دارد.»

وزیر دارایی فرانسه این سخنان را پیش از برگزاری نشست وزیران دارایی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ بیان کرد. در این نشست قرار است درباره اقدام‌های احتمالی تازه علیه کرملین گفتگو شود.

در حالی‌که تا این لحظه اتحادیه اروپا از اعمال تحریم بر انرژی روسیه خودداری کرده است، برخی کشورهای اروپایی به‌صورت جداگانه برای کاهش وابستگی خود به مسکو تلاش می‌کنند. لهستان اعلام کرد قصد دارد به واردات نفت و زغال سنگ از روسیه پایان دهد و لیتوانی نیز از قطع واردات گاز طبیعی از مسکو خبر داد.

اتحادیه اروپا نزدیک به ۲۵ درصد نفت خود را از روسیه وارد می‌کند و در سال ۲۰۲۰، بیش از نیمی از زغال سنگ وارداتی خود را از روسیه خریداری کرد.
کشورهای اروپایی روزانه ۸۵۰ میلیون دلار برای واردات نفت و گاز طبیعی به روسیه می‌پردازند.

بیشتر از جهان