جشنواره «موسم ریاض» با ۱۵ میلیون بازدیدکننده پایان یافت

این جشنواره شاهد تلاش مشترک یک هزار و ۲۵۵ شرکت بود و ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای شهروندان عربستان سعودی ایجاد کرد

این جشنواره با شعار «بیشتر تصور کن»، پذیرای گردشگرانی از ۱۲۵ کشور شد - AFP

دومین دوره جشنواره «موسم ریاض» که در طول جشن‌های پنج ماهه خود، میزبان ۱۵ میلیون بازدیدکننده بود، به پایان رسید.

به گزارش عرب نیوز، این جشنواره که روز ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد، با شعار «بیشتر تصور کن»، پذیرای گردشگرانی از ۱۲۵ کشور شد.

جشنواره دوم «موسم ریاض» توانست با ایجاد سرگرمی‌های متنوع برای سلیقه‌های گوناگون و متناسب با سنین متفاوت، اوقات خوشی را برای گردشگران بین‌المللی در عربستان سعودی فراهم کند.

۱۴ حوزه فعالیت این رویداد طوری طراحی شدند که پاسخگوی نیازهای همه اعضای یک خانواده باشند و بازدید از آن هم برای شهروندان عربستان سعودی و هم مسافران رضایت‌بخش باشد. از جالب‌ترین این مکان‌ها می‌توان به بلوار شهر ریاض، نخلستان، میدان رزم و سرزمین عجایب زمستانی با انواع بازی و سرگرمی اشاره کرد.

بلوار شهر ریاض در شمال پایتخت عربستان سعودی، با برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده در فضایی با مساحت حدود ۹۰۰ هزار مترمربع، یک مرکز تفریحی عظیم با ۹ بخش متنوع بود. بخش «موسیقی» در این بلوار از قسمت‌های پربازدید بود. بازدیدکنندگان در این بخش می‌توانستند از شنیدن آثار کلاسیک عربی از جمله ام‌کلثوم و عبدالحلیم حافظ و همچنین موسیقی «شب‌های عراق» یا «شب‌های شام» لذت ببرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین «سافاری ریاض» در ۸۰ کیلومتری غرب پایتخت عربستان سعودی برگزار شد که در آن، بازدیدکنندگان می‌توانستند از نزدیک با جانورانی چون شیر سفید، اسب آبی، زرافه و پلنگ آشنا شوند.

از جاذبه‌های دیگر این مراسم، فرصت تجربه کردن و چشیدن طعم‌های متنوع و جدید در ۲۰۰ رستوران و ۷۰ کافه بود.

بازدیدکنندگان این دوره از جشنواره برای تفریح و سرگرمی انتخاب‌های گوناگونی داشتند و به طور کلی در دومین موسم ریاض، هفت هزار و ۵۰۰ رویداد سرگرمی متنوع شامل ۷۰ کنسرت عربی، شش کنسرت جهانی، ۱۰ نمایشگاه جهانی، ۳۵۰ اجرای نمایش، ۱۸ تئاتر عربی و شش تئاتر جهانی برای حاضران تدارک دیده شدند.

برگزارکنندگان این رویداد فعالیت‌های ورزشی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته بودند؛ از جمله دو مسابقه بین‌المللی کشتی، یک تورنمنت کشتی آزاد، ۱۰۰ بازی تعاملی و الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.

از مهم‌ترین رویدادهای این جشنواره در ماه نوامبر، نمایشگاه خودرو ریاض بود که در آن ۶۰۰ مدل از کمیاب‌ترین، لوکس‌ترین و سریع‌ترین خودروهای کلاسیک و مدرن جهان به نمایش گذاشته شدند. برگزاری جشنوار جهانی خودرو «فراری» موسوم به اسکودریا دیگر برنامه هیجان‌انگیز این رویداد بود و در اواخر ماه نوامبر، تیم رانندگان فرمول ۱ فراری نمایش‌هایی زنده و روزانه‌ برگزار کردند.

جشنواره موسم ریاض در کنار بازدهی اقتصادی و همچنین ورود سرمایه‌های خارجی، فرصت‌های شغلی زیادی هم به وجود آورد. این رویداد عظیم شاهد تلاش مشترک یک هزار و ۲۵۵ شرکت بود که ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای شهروندان عربستان سعودی ایجاد کرد.

جشنواره «موسم ریاض» برای نخستین‌بار از ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد که بیش از ۱۰میلیون نفر از آن بازدید کردند. برگزاری دو دوره موفق این فستیوال‌ که با هدف توسعه گردشگری در عربستان سعودی برگزار می‌شود، توانسته است پایتخت این کشور را به یک پایگاه مهم جهانی و منطقه‌ای در زمینه سرگرمی و جذب توریست تبدیل کند.

بیشتر از جهان