جشنواره موسم ریاض: صد روز، ده میلیون بازدیدکننده

جان تراولتا جایزه یک عمر دستاورد هنری را از سوی ترکی الشیخ، رئیس اداره کل سرگرمی عربستان دریافت کرد

تعداد بازدیدکنندگان از جشنواره سرگرمی موسم ریاض در عربستان سعودی از مرز ده میلیون نفر گذشت.

ترکی الشیخ، رئیس اداره کل سرگرمی عربستان سعودی روز شنبه ۲۹ ژانویه اعلام کرد که پس از ۱۰۰ روز از آغاز دومین جشنواره موسم ریاض ده میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند.

جشنواره سرگرمی موسم ریاض در دومین دوره خود از ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ در یک مراسم افتتاحیه تماشایی آغاز شد که در آن بیش از ۷۵۰هزار نفر حضور داشتند و میلیون‌ها نفر آن را از طریق پخش زنده از شبکه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌ها تماشا کردند.

 در چند روز گذشته در حاشیه برنامه‌های موسم ریاض و در راستای اهداف چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰، با شرکت هنرمندان بین‌المللی و منطقه‌ای، جوایز شادی (Joy Awards) اهدا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جریان این رویداد جان تراولتا جایزه یک عمر دستاورد هنری را از سوی ترکی الشیخ، رئیس اداره کل سرگرمی عربستان دریافت کرد.

 این بازیگر آمریکایی، هنگام دریافت این جایزه گفت: «این افتخار من است که بخشی از چیزی هستم که به گسترش شادی کمک می‌کند و امشب در این جشن باورنکردنی فرهنگ اینجا روی این صحنه باشم. احاطه شدن توسط چنین استعدادهای عظیمی که می‌توانند میلیون‌ها نفر را از طریق موسیقی، هنر و مهم‌تر از همه، اشتیاقشان به شادی بیاورند.»

تراولتا گفت چهار سال پیش از عربستان سعودی دیدن کرده و این دومین دیدار او از این کشور است. او به جوان‌های عربستانی توصیه کرد «به رؤیاپردازی ادامه دهید زیرا - از آنچه من می‌بینم - رویاهای شما می‌توانند محقق شوند.»

جوانان عربستانی اکنون شاهد تحقق بخشی از رویایی که تراولتا به آن اشاره می‌کرد هستند. در چند ماه گذشته و در جریان جشنواره موسم ریاض، صدها رویداد فرهنگی و هنری در این شهر اجراشده است. این رویدادها شامل کنسرت‌های موسیقی از سراسر منطقه و یا هنرمندان جهانی هستند.

بیشتر از جهان