سرویس‌های قدرتمند مانع از شکست مدافع عنوان قهرمانی شد

هورکارچ در دیداری سخت، موفق شد با نتیجه دو بر یک، اصلان کاراتسف روس را شکست دهد

هوبرت هورکاچ لهستانی، مرد شماره ۱۰ تنیس جهان - Harry How/AFP

رقابت‌های تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی میامی با پیروزی هوبرت هورکاچ لهستانی، مرد شماره ۱۰ تنیس جهان و مدعی عنوان قهرمانی، پیگیری شد.

هورکارچ در دیداری سخت، موفق شد با نتیجه دو بر یک، اصلان کاراتسف روس را شکست دهد و به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها راه یابد. هورکاچ در این مسابقه ست اول را ۷-۵ از آن خود کرد و در ست دوم ۶-۴ مغلوب کاراتسف شد تا مسابقه به ست سوم و نهایی کشیده شود. ست نهایی نیز بسیار نزدیک پیگیری شد اما برگ برنده در دستان هورکاچ بود؛ جایی که او با سرویس‌هایش، برتری در این مسابقه را رقم زد.

او در این بازی، ۲۴ سرویس بی‌جواب را به حریف روس خود تحمیل کرد که درنهایت پیروزی را برای این تنیس‌باز لهستانی به ارمغان آورد. هورکاچ در سال ۲۰۲۱ هم موفق شده بود در دیدار پایانی، یانیک سینر ایتالیایی را مغلوب کند و حالا برای رسیدن دوباره به این مرحله کار سختی در پیش دارد. او در صورت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، باید مقابل مدودف پرانگیزه و شانس نخست قهرمانی قرار بگیرد. هورکاچ در بازی بعدی خود به مصاف لوید هریس از آفریقای جنوبی خواهد رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر دیدار مهم برگزارشده از دور سوم رقابت‌ها، دنیل مدودف روس، مرد شماره ۲ تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی این رقابت‌ها، موفق شد به‌سادگی و در دو ست متوالی، با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ از سد پدرو مارتینز، تنیس‌باز گمنام اسپانیایی، عبور کند و به جمع ۱۶ تنیس‌باز نهایی مسابقات راه یابد.

مدودف در دور بعد، باید به مصاف جنسون بروکسبی، تنیس‌باز جوان و باانگیزه آمریکایی، برود. بروکسبی که هم‌اکنون در رده ۳۹ تنیس جهان قرار دارد، در مسابقه‌ای تماشایی مقابل باتیستا آگوت اسپانیایی و در حالی که در ست سوم و نهایی، در گیم‌ها، چهار بر هیچ عقب افتاده بود، با نمایشی کم‌نظیر به جریان مسابقه بازگشت و موفق شد ست سوم را ۶-۴ پیروز شود و درنهایت دو بر یک در این مسابقه به برتری رسید.

استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره ۵ تنیس جهان، هم در دیداری بسیار مهم موفق شد الکس دی مینور استرالیایی را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ مغلوب کند. او ضمن راهیابی به جمع ۱۶ تنیس‌باز پایانی رقابت‌ها، حالا باید مقابل آلکاراس اسپانیایی یک دیدار بسیار سخت را برگزار کند.

این دومین رویارویی این دو تنیس‌باز با یکدیگر است. آن‌ها در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در سال ۲۰۲۱ هم رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت، این آلکاراس بود که در دیداری طولانی و جذاب، موفق شد پس از پنج ست، سیتسیپاس را مغلوب کند.  

بیشتر از تنيس