مصدومیت شدید ماتادور را شش‌هفته خانه‌نشین کرد

نادال در ابتدای سال ۲۰۲۲ موفق شد در گرند اسلم استرالیا به قهرمانی برسد

نادال در مورد مصدومیتش گفت: «این خبر به‌شدت مرا ناراحت کرد و اصلا انتظار چنین اتفاقی را نداشتم» - Frederic J. BROWN / AFP

رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره ۳ تنیس جهان، اعلام کرد که به دلیل مو برداشتن یکی از استخوان‌های دنده‌اش نمی‌تواند در شش هفته آینده در رقابت‌های تنیس شرکت کند و باید در استراحت کامل باشد.

نادال که رقابت‌های تنیس سال ۲۰۲۲ را به بهترین شکل ممکن آغاز کرده بود، اگرچه با شکست در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز نتوانست قهرمانی در این رقابت‌ها را برای چهارمین بار به دست آورد، رکورد ۲۰ بازی متوالی بدون شکست را از خود به جای گذاشت و بهترین شروع تنیس در یک فصل را به نام خود ثبت کرد.

نادال در ابتدای سال ۲۰۲۲ موفق شد در گرند اسلم استرالیا به قهرمانی برسد و به‌عنوان بهترین تنیسور مرد جهان از نظر تعداد قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم، بالاتر از فدرر و جوکوویچ قرار گیرد. او پس از قهرمانی در استرالیا، در آکاپولکو هم قهرمان شد تا روند پیروزی‌هایش را حفظ کند. رقابت‌های ایندیان ولز هم تا دیدار پایانی موفقیت‌آمیز بود؛ اما در بازی نهایی مقابل فریتس، از ناحیه قفسه سینه آسیب دید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این آسیب‌دیدگی که از بازی نیمه‌نهایی مقابل آلکاراس برای او به وجود آمده بود، در فینال نیز مشکل‌ساز شد و نادال در این مسابقه، دو بار زمان پزشکی تقاضا کرد؛ اما با وجود درد، تا انتها به بازی ادامه داد. حالا پس از معاینات کامل‌تر مشخص شده که آسیب‌دیدگی این اسطوره تنیس جدی است و او به احتمال فراوان رقابت‌های تنیس مسترز مونت‌کارلو و رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی بارسلونا را از دست خواهد داد.

زمانی که برای بازگشت او به مسابقات در نظر گرفته شده، تقریبی است و این احتمال وجود دارد که او حتی برای دو مسابقه مسترز دیگر یعنی رقابت‌های مادرید و رم نیز آماده نشود و مجبور شود تا رقابت‌ها رولان گاروس استراحت کند. نادال سال ۲۰۲۱ نیز به دلیل مصدومیت و جراحی مچ پا مدت زیادی از مسابقات فاصله گرفت و نتوانست در رقابت‌ها ویمبلدون، المپیک توکیو و رقابت‌های نیویورک شرکت کند.

نادال در مورد مصدومیتش گفت: «این خبر به‌شدت مرا ناراحت کرد و اصلا انتظار چنین اتفاقی را نداشتم. از این موضوع بسیار ناراحتم؛ چون در سال ۲۰۲۲ شروع فوق‌العاده‌ای داشتم و برای شرکت در رقابت‌های مهم انرژی بسیار زیادی دارم. با این حال سعی می‌کنم این روحیه رقابتی خودم را حفظ کنم. باید منتظر بمانم تا بعد از بازتوانی، به رقابت‌ها بازگردم.»

بیشتر از تنيس