افسر نظامی دولت پیشین به جبهه مقاومت ملی افغانستان پیوست

زلا زازی گفت طالبان دشمن مشترک همه مردم افغانستان است

زلا زازی، افسر نظامی دولت پیشین افغانستان - فیسبوک Zala Zazai

زلا زازی، افسر نظامی در دولت پیشین افغانستان، روز شنبه ششم فروردین در یک پیام توییتری از پیوستن خود به جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود خبر داد.

او گفت با سربازان این جبهه در برابر طالبان که دشمن مشترک همه مردم افغانستان است، مبارزه می‌کند.

زازی نوشت: «من زلا زازی، افسر پیشین وزارت امور داخله (کشور) افغانستان، امروز رسما حمایت خود را از جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام می‌کنم.»

او در ادامه از احمد مسعود به خاطر پذیرش عضویت خود در جبهه مقاومت ملی افغانستان تشکر کرد و افزود: «تشکر از جناب احمد مسعود که به من افتخار بودن در کنار قهرمانان وطن را داد. ما همه با هم در مقابل دشمن واحد مبارزه می‌کنیم.»

 زلا زازی، ۲۴ سال دارد و ساکن استان پکتیا است. او که دانش‌آموخته آکادمی پلیس ترکیه است، اولین افسر زن در نظام جمهوریت به رهبری اشرف غنی احمدزی، رئیس‌جمهوری فراری افغانستان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت کشور افغانستان در ۱۹ خرداد سال ۱۳۹۹ خورشیدی او را به‌ سمت مدیر اداره‌ مبارزه با جرایم در فرماندهی پلیس استان خوست منصوب کرد. خوست از استان‌های پشتون‌نشین در شرق افغانستان است.

منصوب شدن یک دختر جوان در مسند نظامی در خوست، با واکنش گسترده‌ ساکنان آن استان مواجه شد. با وجود مخالفت‌ها، زلا زازی مدتی به کارش ادامه داد و پس از چند ماه به دلایلی که هنوز مشخص نیست، از کارش استعفا کرد.

او نخستین نظامی زن است که به جبهه مقاومت ملی برای مبارزه با طالبان می‌پیوندد. جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، پس از سقوط کابل به دست طالبان در ۲۴ مرداد سال ۱۴۰۰، نخستین جبهه نظامی بود که در استان پنجشیر از مبارزه علیه طالبان خبر داد.

احمد مسعود، فرمانده عمومی این جبهه در پیام تازه خود که به مناسبت سال جدید ۱۴۰۱ منتشر شد، گفت طالبان به صلح باور ندارد و فقط تسلیم و بیعت می‌خواهد، بنابراین، جبهه مقاومت ملی تا آزادی افغانستان و شکست این گروه به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

در کنار جبهه مقاومت ملی افغانستان، هفت جبهه دیگر نیز علیه طالبان اعلام موجودیت کرده‌اند. تمام این جبهه‌های نظامی مخالف طالبان اعلام کرده‌اند تا زمان آزادی افغانستان از دست طالبان به مبارزاتشان ادامه می‌دهند.