دیدارهای سرنوشت‌ساز در انتظار رونالدو و تیم ملی پرتغال

تیم ملی پرتغال برای رسیدن به جام جهانی قطر، دو مسابقه نسبتا سخت در پیش دارد

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر احتمالا آخرین رقابت بین‌المللی برای رونالدو خواهد بود - PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

تنها چند روز تا پایان برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی باقی مانده است و در قاره اروپا، تیم‌های حاضر در مرحله حذفی باید به شیوه جدید با یکدیگر روبه‌رو شوند.

تیم ملی پرتغال که یکی از تیم‌های مطرح در دنیای فوتبال است، در این مرحله برای رسیدن به جام جهانی قطر، دو مسابقه نسبتا سخت در پیش دارد. پرتغالی‌ها در بازی نخست باید در کشورشان میزبان تیم ملی ترکیه باشند و در صورت پیروزی، در آخرین مسابقه که بازهم میزبانی را بر عهده خواهند داشت، به مصاف برنده دیدار مقدونیه و ایتالیا می‌روند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که احتمال روبه‌رو شدن پرتغال و ایتالیا در آخرین بازی بسیار زیاد است و متاسفانه یکی از این دو تیم برتر دنیا باید حضور در جام جهانی را فراموش کند.

یاران کریستیانو رونالدو برای رسیدن به بازی احتمالی مقابل ایتالیا هم کار دشواری در پیش دارند و غیبت و محرومیت تعدادی از بازیکنان اصلی فرناندو سانوس، سرمربی کهنه‌کار تیم ملی پرتغال، را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. سه مدافع پرتغال که اصلی‌ترین آن‌ها روبن دیاس، بازیکن تیم فوتبال منچسترسیتی، است، به دلیل مصدومیت در این مسابقه حضور نخواهد داشت. نلسون سمدو نیز دیگر مصدوم پرتغال در این مسابقه است و ژائو کانسلو هم به دلیل دواخطاره شدن نمی‌تواند در این مسابقه به میدان برود. رناتو سانچس، هافبک جنگنده و طراح پرتغالی‌ها، نیز دواخطاره است و جواب آزمایش کرونای په‌په، مدافع مرکزی پرتغالی‌ها، هم همین اواخر مثبت شده است و او نمی‌تواند پرتغال را در این بازی همراهی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 پرتغال عملا در این مسابقه، در خط دفاعی با مشکلات زیادی مواجه خواهند بود و به همین دلیل، فرناندو سانوس مجبور شده است یک مدافع از تیم ۲۱ ساله‌های پرتغال را به اردوی بزرگسالان دعوت کند و به این ترتیب تیاگو جالو که در تیم لیل فرانسه بازی می‌کند، در مسابقه مقابل ترکیه در خط دفاعی پرتغال، بازی خواهد کرد.

تیم ملی پرتغال در حالی که تا روز آخر در دور انتخابی جام جهانی در گروه ۱ مسابقات مکان نخست را در اختیار داشت و با تساوی در آخرین مسابقه هم می‌توانست مستقیما راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود، در خانه خود مغلوب صربستان شد و از صعود مستقیم به این رقابت‌ها بازماند.

بدون شک رونالدو در مسابقه مقابل ترکیه، برای تیمش نقشی اساسی خواهد داشت. او بهترین گلزن جهان است و این موضوع می‌تواند از لحاظ روحی رونالدو و تیم ملی پرتغال را در شرایط بسیار خوبی قرار دهد. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر احتمالا آخرین رقابت بین‌المللی برای رونالدو خواهد بود و او برای رسیدن به آن، باید دو بازی فینال‌گونه را پشت سر بگذارد.

از طرف دیگر، رقیب آن‌ها ایتالیا که در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تابستان گذشته نیز قهرمان شد، در خطر حذف از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد. آن‌ها در اولین مسابقه حذفی مقابل مقدونیه بدون شک کار بسیار ساده‌ای خواهند داشت و مانچینی از حالا خود را برای روبه‌رو شدن با پرتغال در فینال آماده می‌کند.

تیم فوتبال پرتغال در اولین مسابقه مرحله حذفی انتخابی جام جهانی قطر، روز جمعه پنجم فروردین در کشور خود، به مصاف ترکیه خواهد رفت.

بیشتر از فوتبال