حذف یونایتد از لیگ قهرمانان اروپا، فصل بدون جام برای رونالدو

پس از بازی، بازیکنان مشهور سابق یونایتد از رالف رانگنیک، مربی آلمانی تیم، بسیار انتقاد کردند

برد سه بر هیچ مقابل تاتنهام در هفته گذشته و هت‌تریک رونالدو این امیدواری را برای هواداران به وجود آورده بود - Paul ELLIS / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکومادرید، در ورزشگاه خانگی خود، اولدترافورد، بازی را یک بر هیچ واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

شاگردان رانگنیک که بازی رفت را در دقایق پایانی با گل الانگا به تساوی کشیده بودند، در این مسابقه با یک پیروزی خفیف هم می‌توانستند خود را به جمع هشت تیم پایانی رقابت‌ها برسانند. خبر خوب برای هواداران یونایتد بازگشت برونو فرناندز، هافبک طراح و بازی‌ساز تیم، بود که پس از بهبود از کرونا، در زمین حضور داشت.

برد سه بر هیچ مقابل تاتنهام در هفته گذشته و هت‌تریک رونالدو این امیدواری را برای هواداران به وجود آورده بود که در این مسابقه هم یک بازی هجومی به نمایش گذاشته خواهد شد.

یونایتد بازی را بهتر آغاز کرد و الانگا می‌توانست در تک‌موقعیت مناسب گلزنی در دقیقه ۱۶، دروازه اوبلاک را باز کند اما توپ او با بدشانسی به سر دروازه‌بان اتلتیکومادرید برخورد کرد و وارد دروازه نشد. از بازی سرد و دفاعی تیم مهمان هم از همان ابتدا مشخص بود که به دنبال ضدحملات خواهد بود که در نهایت هم به این هدف خود رسید و در دقیقه ۴۲، ارسال گریزمن به رنان لودی رسید و او با یک ضربه سر، دروازه یونایتد و دخیا را به‌راحتی باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی بدون برنامه یونایتد در نیمه دوم و دفاع مطلق اتلتیکومادرید عملا شانس زدن گل تساوی را از یونایتد گرفت. تهاجمی‌تر شدن تیم با تدابیر رانگنیک و به زمین آمدن راشفورد، پوگبا و حتی کاوانی نیز بی‌فایده بود و آن‌ها در نیمه دوم نتوانستند حتی یک موقعیت گل روی دروازه تیم مهمان ایجاد کنند. در نهایت هم شاگردان سیمئونه موفق شدند یک بر هیچ یونایتد را مغلوب کنند و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابند؛ به این ترتیب فصل تلخی دیگری برای منچستریونایتد و کریستیانو رونالدو، اسطوره پرتغالی این تیم، رقم خورد؛ چرا که آن‌ها دیگر در این فصل هیچ شانسی برای به دست آوردن جام نخواهند داشت.

آخرین قهرمانی یونایتد به سال ۲۰۱۷ در رقابت‌های جام اتحادیه برمی‌گردد و آن‌ها در این مدت نتوانسته‌اند هیچ قهرمانی دیگری کسب کنند. شیاطین سرخ آخرین بار بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳ چنین اتفاقی را تجربه کرده بودند. رونالدو هم که فصل گذشته در یووه بود و توانست در سوپر کاپ ایتالیا به قهرمانی برسد، حالا پس از ۱۶ سال باید یک فصل را بدون به دست آوردن حتی یک جام به پایان ببرد.

رانگنیک در پایان بازی، معتقد بود که سیمئونه و تیمش ضدفوتبال بازی کرده‌اند. اما بیشتر کارشناسان فوتبال به این قضیه آگاه‌اند که این روش بازی اتلتیکومادرید در برابر تمام تیم‌ها است و نتیجه گرفتن برای آن‌ها در اولویت قرار دارد.

پس از بازی، بازیکنان مشهور سابق یونایتد از رالف رانگنیک، مربی آلمانی تیم، بسیار انتقاد کردند و معتقد بودند که از اول هم نباید او برای هدایت موقت یونایتد انتخاب می‌شد. پل اسکولز، هافبک صاحب‌نام سال‌های نه‌چندان دور یونایتد، بر این باور است که انتخاب سرمربی مناسب برای این تیم کار سختی نیست. او این پرسش را مطرح کرد که چگونه که از بین مربیان صاحب‌نام رانگنیک انتخاب شده است؟ به اعتقاد او، یونایتد ازهمین حالا باید به فکر یک مربی بزرگ و صاحب‌نام باشد.

با این شکست، تنها هدف یونایتد در ادامه فصل به دست آوردن حداقل رتبه چهارم در لیگ برتر انگلستان و کسب سهمیه لیگ قهرمانان خواهد بود. آن‌ها هم‌اکنون در رده پنجم جدول‌اند اما نکته منفی در مورد آن‌ها این است که نسبت به تیم‌های نزدیک خود، سه بازی بیشتر انجام داده‌اند و این می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور، فاصله آن‌ها با رده چهارم را بیشتر کند و خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده جدا در کمین است.

بیشتر از فوتبال