فریتس با شکست نادال قهرمان ایندیان ولز شد

فریتس تنها تنیس‌باز آمریکایی است که پس از آندره آغاسی در سال ۲۰۰۱، توانست در رقابت‌های ایندیان ولز قهرمان شود

فریتس پس از کسب قهرمانی‌ گفت: «آرزوی دوران کودکی‌ام شرکت در رقابت‌های ایندیان ولز بود» - Clive Brunskill/AFP

تیلور فریتس، تنیس‌بازی ۲۴ ساله آمریکایی اهل کالیفرنیا، با شکست نادال در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز، قهرمان این رقابت‌ها شد. این نخستین قهرمانی فریتس در رقابت‌های تنیس مسترز است که با اولین فینالیست شدن او رقم خورد.

فریتس که هم‌اکنون در رتبه بیستم تنیس جهان قرار دارد، در بازی نیمه‌نهایی مقابل روبلف به برتری رسید اما در انتهای مسابقه از ناحیه مچ پا آسیب‌ دید و تا ساعاتی پیش از شروع فینال نیز احتمال می‌رفت که او نتواند در این مسابقه مهم حضور داشته باشد. اما در نهایت او با غلبه بر رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره ۴ تنیس جهان، در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۷-۶، قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد و جام قهرمانی را بالای سر برد و روند پیروزی‌های متوالی نادال در سال ۲۰۲۲ هم در همان عدد ۲۰ باقی ماند.

نادال در این مسابقه، از اواخر ست اول از ناحیه قفسه سینه و شانه سمت چپ هم آسیب دید و نتوانست نمایش همیشگی خود را ارائه کند. با وجود این، او تا انتهای بازی مقاومت کرد و بازی را به پایان رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فریتس پس از کسب قهرمانی در پایان بازی گفت: «واقعا صحبت کردن در این لحظات برایم دشوار است. آرزوی دوران کودکی‌ام شرکت در رقابت‌های ایندیان ولز بود و هرگز حتی تصور نمی‌کردم بتوانم قهرمان این مسابقات شوم.»

فریتس پس از جان ایسنر، اولین تنیس‌بازی آمریکایی لقب گرفت که توانست پس از سال ۲۰۱۸ به یک عنوان تنیس مسترز دست پیدا کند. او همچنین تنها تنیس‌باز آمریکایی است که پس از آندره آغاسی در سال ۲۰۰۱، توانست در رقابت‌های ایندیان ولز قهرمان شود. این قهرمانی دومین و مهم‌ترین عنوان قهرمانی در دوران ورزشی تیلور فریتس به حساب می‌آید و حالا او با صعودی چشمگیر، از رده ۲۰ به رتبه ۱۳ جهان نقل‌مکان خواهد کرد.

در قسمت زنان نیز ایگا اشویانتک، تنیس‌باز اهل لهستان و نفر ۴ تنیس زنان جهان، موفق شد در دیدار پایانی، ماریا ساکاری یونانی را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ مغلوب کند و به پنجمین عنوان قهرمانی خود و سومین عنوان تنیس مسترز در رقابت‌های زنان دست پیدا کند. این تنیس‌باز ۲۰ ساله در جدیدترین رده‌بندی که اعلام خواهد شد، به رتبه دوم جهان صعود خواهد کرد.

بیشتر از تنيس