دزدیده شدن جلیقه‌های ضدگلوله اهدایی برای اوکراین

«واقعا نفرت‌انگیز است که فردی لوازمی را سرقت کند که برای افراد آسیب‌دیده در بحرانی انسانی در نظر گرفته شده‌اند»

افراد ناشناس حدود ۴۰۰ جلیقه ضدگلوله را شبانه از یک مرکز غیردولتی در نیویورک، به سرقت بردند -  abcnews

پلیس نیویورک روز چهارشنبه اعلام کرد حدود ۴۰۰ جلیقه ضدگلوله استفاده‌شده که قرار بود به مردم اوکراین اهدا شود، از یک سازمان غیردولتی در منطقه منهتن به سرقت رفته‌اند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، افراد ناشناس حدود ۴۰۰ جلیقه ضدگلوله را شبانه از یک مرکز غیردولتی در نیویورک که در حال جمع‌آوری و ارسال تجهیزات جنگی به مردم اوکراین در مناطق جنگ‌زده این کشور بود، به سرقت بردند.

این جلیقه‌های استفاده شده که از طرف نیروهای انتظامی محلی اهدا شده بودند، از دفاتر کمیته کنگره اوکراینی‌‌های آمریکا و اتحادیه ملی زنان اوکراین در منهتن ربوده شدند.

یکی از کارگران صبح روز چهارشنبه پس از حضور در محل، با در باز روبه‌رو شد و فهمید اتفاقی غیرعادی رخ داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ادوارد رایلی، مامور پلیس نیویورک، گفت: «پلیس حوالی ساعت ۹:۱۵ صبح روز چهارشنبه طی تماسی دریافت که حدود ۴۰۰ جلیقه ضدگلوله از محل به سرقت رفته است.»

این جلیقه‌ها را افراد ادارات مختلف پلیس در سطح شهر نیویورک پس از پنج سال استفاده به سازمان‌های خیریه حامی نیروهای اوکراینی در مبارزه با حمله روسیه، به این کشور اهدا کرده بودند.

مقام‌ها در این‌ باره که آیا جلیقه‌ها پس از گذشت پنج سال هنوز کارایی لازم را دارند یا خیر، گفتند که این جلیقه‌ها با وجود اینکه قبلا استفاده شده بودند، هنوز به اندازه کافی محکم‌اند.

سخنگوی کلانتر ارول تولون در شهرستان سافلوک که دفتر آن‌ها نیز جلیقه‌هایی را اهدا کرده بود، با ابراز انزجار از عاملان این سرقت گفت: «واقعا نفرت‌انگیز است که فردی لوازمی را سرقت کند که برای افراد آسیب‌دیده در بحرانی انسانی در نظر گرفته شده‌اند.»

سخنگوی کمیته کنگره اوکراین در آمریکا، هفته گذشته در باره طرح ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین گفته بود: «قرار بر این است که تجهیزات اهدایی از راه هوایی به لهستان و سپس به اوکراین منتقل شود.»

این اقلام احتمالا به تیم‌های امنیتی و پزشکی غیرنظامی و شهروندان عادی که در حال نبرد مقابل ارتش روسیه‌اند اهدا می‌شود؛ نه سربازان و نظامیان اوکراینی.

بیشتر از جهان