ارتش روسیه در اوکراین گرفتار کمبود غذا و سوخت شده‌ است

تهاجم شدید روسیه علیه همسایه‌اش «عمدتا در تمام جبهه‌ها متوقف ‌شده است»

تانک‌های تخریب‌شده روسی، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، ۷ مارس ۲۰۲۲ - Irina Rybakova/Press service of the Ukrainian Ground Forces/Handout via REUTERS

یک ارزیابی اطلاعاتی ارتش بریتانیا حاکی از آن است که در گرماگرم «تهاجم در حال تزلزل مسکو به اوکراین» سربازان روسی با کمبود غذا و سوخت مواجه شده‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا (ام او دی) در تازه‌ترین خبرهای به‌روز شده از سومین هفته درگیری می‌گوید نیروهای ولادیمیر پوتین ناگزیر شده‌اند «تعداد بسیاری» از افراد را در عوض ادامه عملیات حمله، برای دفاع از خطوط تدارکاتی جابجا کنند.

این اعلامیه به دنبال یک‌ رشته گزارش منابع اطلاعاتی غرب در روزهای اخیر منتشر شده است که می‌گوید تهاجم شدید روسیه علیه همسایه‌اش «عمدتا در تمام جبهه‌ها متوقف ‌شده است.»

وزارت دفاع بریتانیا گفت: «مشکلات تدارکاتی همچنان گریبانگیر تهاجم در حال تزلزل روسیه علیه اوکراین است.»

«اکراه از ورود کامل به کشور، نبود کنترل هوایی و محدودیت قابلیت‌های پل زدن [ارتباطاتی]، روسیه را از رساندن حتی تدارکات لازم از جمله غذا و سوخت به نیروهای پیشرو خود بازداشته است.»

تازه‌ترین به‌روزرسانی اطلاعات دفاعی در مورد اوضاع حاکم بر اوکراین – ۱۷ مارس ۲۰۲۲

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واکنش دولت بریتانیا

«حمله‌های متقابل و بدون وقفه اوکراین، روسیه را مجبور کرده است تعداد بسیاری از افراد [ارتش این کشور] را برای دفاع از خطوط تدارکاتی خود جابجا کند. این امر قابلیت تهاجمی روسیه را سخت محدود می‌کند.»

پیش‌تر، مقام‌های دفاعی بریتانیا گفتند که جبهه روسیه همچنان ضمن «پیشرفتی اندک در [جبهه‌های] زمینی، دریایی یا هوایی در روزهای اخیر» با تلفات سنگینی روبه‌رو بوده است.

این اعلامیه به همین‌گونه مقاومت «شدید و خوب هماهنگ شده» اوکراین را در ایستادگی مقابل بمباران‌های روسیه ستود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع گفت: «بخش اعظم قلمرو اوکراین از جمله شهرهای عمده در دست اوکراین باقی مانده است.»

یک روز پیش از آن، وزارت دفاع بریتانیا گفت احتمالا مسکو بیش از آنچه در نظر داشت، تسلیحات هوایی‌اش را افزایش داده است که در نتیجه آن افراد ارتش این کشور ناگزیر از استفاده از سلاح‌های کهنه‌تر و غیردقیق شده‌اند که «از نظر نظامی کمتر موثر است و بیشتر احتمال دارد موجب بروز تلفات در میان غیرنظامیان شود.»

این اعلامیه هم‌زمان با اظهارات یک مقام دفاعی ایالات متحده منتشر شد که گفت از آغاز تهاجم تاکنون، سربازان روسی بیش از هزار موشک به هدف‌های اوکراینی شلیک کرده‌اند. 

یک مقام ارشد دیگر آمریکا نیز گفت که کاخ سفید متوجه «ضعف» روحیه نیروهای روس در برخی واحدهای مستقر در اوکراین شده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود به گزارشگران گفت: «ما بی‌تردید نشانه‌هایی حاکی از ضعف روحیه افراد در برخی واحدها دریافت کرده‌ایم.

«ما معتقدیم که بخشی از آن به‌خاطر رهبری ضعیف، نبود اطلاعات در مورد انجام ماموریت و رسیدن به اهداف افراد و سرخوردگی در مقابل مقاومت شدید (اوکراینی‌ها) است.»

© The Independent

بیشتر از جهان