نام جوکوویچ در جمع بازیکنان حاضر در رقابت‌های ایندیان ولز

جوکوویچ که به‌تازگی عنوان یکمی جهان را از دست داده، در صورت حضور در این رقابت‌ها، شانس دوم قهرمانی محسوب خواهد شد

جوکوویچ به دلیل قوانین مربوط به کرونا از حضور در رقابت‌های استرالیا محروم شده بود - Karim SAHIB / AFP

درحالی که تنها چند روز تا آغاز رقابت‌های تنیس مسترز هزار امتیازی ایندیان ولز در آمریکا باقی مانده، شایعه حضور جوکوویچ در این رقابت‌ها جدی‌تری شده است. در قرعه‌کشی این رقابت‌ها که ساعاتی پیش انجام شد، نام مرد شماره ۲ تنیس جهان نیز در میان اسامی افراد حاضر در این رقابت‌ها دیده شد و به نظر می‌رسد او در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. خود این تنیس‌باز و حتی برگزارکنندگان رقابت‌ها هنوز این موضوع را تایید نکرده‌اند و از شواهد چنین به نظر می‌رسد که آمریکا احتمالا با دادن معافیت به این تنیس‌باز صرب برای حضور او در رقابت‌های ایندیان ولز و رقابت‌های میامی موافقت می‌کند.

جوکوویچ دو ماه پیش نیز با موافقت مسئولان برگزاری رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا و دریافت معافیت پزشکی راهی استرالیا شد؛ اما پس از ورود به این کشور، پلیس مهاجرت استرالیا او را دستگیر کرد و پس از یک هفته جنجال بر سر حضورش در این کشور، از شرکت او در رقابت‌ها جلوگیری و از این کشور اخراج شد. تجربه‌ای تلخ که ممکن است دوباره تکرار شود و به نظر می‌رسد او برای ورود به آمریکا باید منتظر اجازه اداره مهاجرت این کشور باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ که به‌تازگی عنوان یکمی جهان را از دست داده، در صورت حضور در این رقابت‌ها، شانس دوم قهرمانی محسوب خواهد شد و در پایین جدول قرار خواهد گرفت؛ چیزی که در این چند سال سابقه نداشته است. بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، او در صورت حضور در مسابقات و صعود به جمع هشت نفر پایانی احتمالا در مرحله یک‌چهارم نهایی با روبلف روبه‌رو شود. اختلاف امتیاز کم بین او و مدودف، مرد شماره ۱ تنیس جهان، این فرصت را برای جوکو فراهم خواهد کرد تا در صورت رسیدن به فینال و حذف مدودف در مراحل ابتدایی رقابت‌ها، دوباره به صدر جدول تنیس‌بازان برتر جهان صعود کند.

نادال که آماده‌ترین تنیس‌باز این روزها است و به‌تازگی قهرمانی رقابت‌های آکاپولکو را نیز به دست آورده است، در این رقابت‌ها شانس چهارم قهرمانی به حساب می‌آید. این بهترین شروع نادال در یک فصل از رقابت‌های تنیس است؛ چرا که توانسته است ۱۵ برد پیاپی کسب کند.

نادال در صورت راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی احتمالا باید مقابل کسپر رود نروژی بازی کند و در نیمه‌نهایی نیز مدودف را پیش رو خواهد داشت.

بیشتر از تنيس