شکست‌ناپذیری ماتادور؛ نادال قهرمان رقابت‌های تنیس مکزیک شد

نادال با قهرمانی در این رقابت‌ها در رده‌بندی جدید یک رتبه صعود خواهد کرد

نادال جام قهرمانی رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو را از آن خود کرد - PEDRO PARDO / AFP

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو در مکزیک با قهرمانی رافائل نادال اسپانیایی به پایان رسید. صبح امروز نادال، مرد شماره پنج تنیس جهان در دیدار پایانی مسابقات مقابل کمرون نوری قرار گرفت و موفق شد در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۴ تنیس‌باز بریتانیایی را مغلوب کند و جام قهرمانی این رقابت‌ها را برای چهارمین بار بالای سر ببرد.

نادال علاوه بر قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد تا رکورد ۱۵ مسابقه پیاپی بدون باخت را به ثبت برساند. این عنوان، سومین قهرمانی نادال در رقابت‌ها تنیس سال جاری به حساب می‌آید. او با قهرمانی در مسابقات آکاپولکو تعداد عناوین قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس را به عدد ۹۱ رساند.

قهرمانی در نخستین گرند سال در استرالیا او را به برترین تنیسور مرد دنیا تبدیل کرد که توانسته است ۲۱ عنوان گرند اسلم را به‌دست آورد.

او با قهرمانی در این رقابت‌ها و پس از کسب این ۵۰۰ امتیاز در رده‌بندی جدیدی که در روزهای آینده اعلام خواهد شد یک رتبه صعود خواهد کرد و جای سیتسیپاس را در رتبه چهارم خواهد گرفت. نادال در دیدار نیمه‌نهایی نیز موفق شد با اقتدار از سد دنیل مدودف روس، مرد شماره یک جدید جهان عبور کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی دبی نیز با قهرمانی آندری روبلف روس به پایان رسید. روبلف، مرد شماره هفت تنیس جهان در دیدار پایانی موفق شد پدیده و شگفتی‌ساز رقابت‌ها، ییری وسلی، مرد شماره ۱۲۳ جهان از جمهوری چک را دو بر صفر مغلوب کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

روبلف هفته گذشته نیز در رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی مارسی به قهرمانی رسید. این پنجمین عنوان قهرمانی روبلف در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس به شمار می‌رود. روبلف با قهرمانی در رقابت‌های تنیس دبی توانست دهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های حرفه‌ای تنیس را به‌دست آورد.

روبلف پس از پایان مسابقه از عملکرد وسلی تمجید کرد و او را یک بازیکن بزرگ نامید. او گفت که با شخصی در دیدار پایانی مسابقه داد که توانست از دور اول رقابت‌ها قهرمانان بزرگی همچون چیلیچ، آگوت، جوکوویچ و شاپووالوف را از پیش رو بردارد.

وسلی که از بازی‌های مقدماتی موفق شده بود شانس حضور در جدول اصلی مسابقات را پیدا کند، حضور در فینال مسابقات دبی مهم‌ترین اتفاق ورزشی‌اش به حساب می‌آمد.

رقابت‌های تنیس در دو هفته آینده با دو مسابقه مهم مسترز هزار امتیازی در کشور آمریکا پیگیری خواهد شد که شامل رقابت‌های مسترز در ایندین ولز کالیفرنیا و رقابت‌های مسترز میامی است.

بدون شک بزرگ‌ترین غایب این رقابت‌ها نواک جوکوویچ صرب خواهد بود که به دلیل نزدن واکسن کرونا اجازه حضور در این رقابت‌ها را نخواهد داشت.

 

بیشتر از تنيس