برنامه باغ‌وحش تایوان برای لاغر کردن پانداهای چاق

در کنار رژیم غذایی، قرار است پانداها به ورزش و داشتن سبک زندگی فعال‌تر تشویق شوند

محدوده وزن ایده‌آل برای پانداهای بالغ ماده بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ کیلوگرم است-facebook/TaipeiZoo

دو پاندا در باغ‌وحش تایپه پس‌ازاینکه دچار اضافه‌وزن و چاقی شدند، تحت یک برنامه ورزشی جدید و رژیم غذایی ویژه کاهش وزن قرار گرفته‌اند. برنامه مقامات باغ‌وحش این است که علاوه بر ورزش اجباری، رژیم غذایی این دو پاندا را هم تغییر دهند. برنامه غذایی جدید پر پروتئین ولی با کاهش قند، چربی و سدیم همراه خواهد بود.

این دو پاندا پس‌ازآنکه چین پدر و مادرشان را در سال ۲۰۰۸ به تایوان هدیه داد، به دنیا آمدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 طبق گزارش‌ها یوان زای ۹ ساله و خواهر کوچک‌ترش یوان بائو که یک سال و هشت ماه سن دارد، ستاره‌های جذاب باغ‌وحش شین هوای تایپه هستند اما اخیرا افزایش وزنشان باعث نگرانی شده است. وزن این پانداها در حال حاضر به ترتیب ۱۱۵ و ۷۰ کیلوگرم است.

محدوده وزن ایده‌آل برای پانداهای بالغ ماده بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ کیلوگرم است. چاقی می‌تواند منجر به فشارخون بالا و افزایش قند خون در پانداها شود که مشکلات جدی‌تری را برای سلامتی آن‌ها در پی خواهد داشت.

در بیانیه باغ‌وحش آمده است که این حیوانات هنوز سالم هستند و این اقدامات پیشگیرانه بوده و برای «کمک به آن‌ها برای رسیدن به وزن ایده‌آل» طراحی شده است.

این خواهر و برادر در طول برنامه کاهش وزن خود از یک رژیم غذایی کم‌نمک، قند و چربی تغذیه خواهند شد؛ اما برنامه غذایی آن‌ها همچنان سرشار از پروتئین است.

اقلامی مانند نان بخارپز، ذرت و سویا در رژیم غذایی آن‌ها قرار خواهد گرفت.

در کنار رژیم غذایی، قرار است پانداها به ورزش و داشتن سبک زندگی فعال‌تر تشویق شوند. آن‌ها همچنین تشویق خواهند شد تا بازی‌هایی را که توسط مراقبان طراحی شده انجام دهند تا آن‌ها را فعال نگه دارد و چربی بسوزانند.

مراقب آن‌ها گفت: «به خاطر سلامتی خودشان امیدوارم به آرامی به آن‌ها کمک کنم تا با تغییر تغذیه به وزن ایده‌آل خود برسند.»

 یوان زی اولین پاندایی بود که در تایوان از یوان یوان و جفتش توآن توآ متولد شد؛ این جفت پاندا توسط چین برای یک سری جلسات لقاح مصنوعی به این جزیره فرستاده شده بودند. این جفت به‌طور طبیعی باردار نشده بودند و تحت یک روش علمی برای بچه‌دار شدن و به دنیا آوردن نوزادان قرار گرفتند.

بیشتر از زندگی