میخانه‌های آمریکا نام مشروب روسی را عوض کردند

بسیاری از مشروب‌فروشی‌ها گفته‌اند دیگر با ودکای روسی از مشتریان پذیرایی نمی‌کنند

بسیاری از مشروب‌فروشی‌ها در سرتاسر ایالات متحده آمریکا در اعتراض به حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین، نام کوکتل محبوب «مسکو میول» را تغییر می‌‌دهند و ودکای روسی را دور می‌ریزند.

دو مشروب‌فروشی در سانفرانسیسکو کالیفرنیا این کار را در مقابله با تهاجم ۲۴ فوریه انجام داده‌اند.

مشروب‌فروشی «مادرون آرت» در خیابان دیویسادرو سانفرانسیسکو اوایل این هفته در صفحه‌های اجتماعی‌اش اعلام کرد که «دیگر ودکای روسی سِرو نمی‌کند.»

مایکل اسپایک کراوز، مالک مشروب‌فروشی هم گفت نام کوکتل مسکو را به کوکتل اوکراینی تغییر می‌دهد.

کراوز به ایستر‌اس‌اف، پایگاه خبری غذا و نوشیدنی سانفرانسیسکو گفت: «ما با دولت روسیه مخالفیم نه مردم آن. این صرفا یک اعتراض مسالمت‌آمیز و حرکت کوچکی برای همبستگی با مردم اوکراین است.»  

مشروب‌فروشی باند که در منطقه میشن سانفرانسیسکو قرار دارد نیز بعد از شروع آنچه پوتین «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین نامید، فهرست غذای خود را تغییر داد.

آندریا مینو، صاحب مشروب‌فروشی به شبکه تلویزیون کاتی‌وی‌یو گفت: «ما تصمیم گرفتیم که به نوشیدنی بسیار معروف و محبوب مسکو میول، دیگر مسکو میول نگوییم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که اکنون در مشروب‌فروشی او به این کوکتل «کی‌یف میول» می‌گویند.

و ادامه داد: «می‌دانید، این حرکت ظریفی از طرف ما است. حرکت کوچکی‌ که هدفش افزایش آگاهی مردم است.»

رستوران دیگری به نام «خانه روسی» در آستین تگزاس نیز نام خود را برای همیشه به «خانه» تغییر داد و با این کار با اوکراین اعلام همبستگی کرد.

واردا مونامور، صاحب رستوران به تلویزیون کاایکس‌ای‌ان گفت: «ازنظر من این نام حقیقت ما را فاش نمی‌کند و اگر این کار باعث ناراحتی یا اندوه دیگران شده است باید بگویم فقط حس می‌کنیم اینجا باید «خانه» باشد، خانه‌ای برای همه. خانه‌ای که آدم‌ها می‌توانند بیایند و از خوردن غذای خوب لذت ببرند و به چیزهای خوب فکر کنند، چیزهایی که ما را دور هم جمع کند نه اینکه ما را از هم دور کند.»

بنا به نوشته یک وبلاگ محلی به نام بوئری بوگی، مشروب‌فروشی کاگ‌ب در نیویورک که نمایش‌های ادبی با مضمون روسی برگزار می‌کند فروش یک نوع آبجو محبوب را متوقف کرد.

آن‌ها آبجو اوبولون ساخت اوکراین را جایگزین آبجو بالتیکای روسیه کرده‌اند.

ضمنا کاگ‌ب نزدیک به سه دوجین ودکای روسی خود را برداشت و خور، شوکوف و میراث اوکراینی که همگی ساخت اوکراین‌اند را جایگزین کرد.

فرمانداران چند ایالت ایالات متحده آمریکا از جمله فرمانداران اوهایو، پنسیلوانیا، یوتا و نیوهمپشایر نیز از مشروب‌فروشی‌های دولتی خواسته‌اند فروش ودکا و نوشیدنی‌های تقطیری ساخت روسیه را متوقف کنند.   

آخرین به‌روز‌رسانی در مورد حمله روسیه به اوکراین را این‌جا در بخش زنده پوشش خبری ما دنبال کنید. 

ایندیپندنت در به راه انداختن کارزارهای ویژه حقوق اقشار بسیار آسیب‌پذیر، سابقه پرافتخاری دارد، و  نخستین کارزار استقبال از پناهندگان را در طول جنگ سوریه در سال ۲۰۱۵ اجرا کردیم. اکنون، که کارزار خود را تجدید کرده و این طومار را به دنبال پیدایش بحران اوکراین آغاز می‌کنیم، از دولت می‌خواهیم بیشتر و سریعتر پیش برود تا اطمینان حاصل کنیم که کمک‌ها به مقصد رسیده است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارزار استقبال از پناهندگان اینجا را کلیک کنید.

 برای امضای طومار اینجا را کلیک کنید. 

اگر مایل به کمک مالی هستید لطفا اینجا را کلیک کنید و به صفحه Gofundme بروید.

 

 

© The Independent

بیشتر از جهان