در اعتراض به حمله روسیه، ودکای روسی از قفسه‌های مشروب‌فروشی‌ها جمع‌آوری شد

برخی از میخانه‌ها محصولات الکلی روسی را نابود کردند

در اعتراض به یورش نظامی روسیه به اوکراین، ده‌ها مشروب‌فروشی محصولات روسی را از قفسه‌ها خارج و فروش ودکای روسی را تحریم کرده‌اند- AFP

در اعتراض به حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین، مشروب‌فروشی‌ها در سراسر کانادا و ایالات متحده آمریکا شروع به دور ریختن ودکای روسی خود کرده‌اند.

به گزارش کانادین پرس، در استان انتاریو، پیتر بتلنفالوی وزیر دارایی، به هیئت کنترل مشروبات الکلی استان دستور داد تا ودکا و سایر محصولات الکلی روسی را از فروشگاه‌ها جمع کنند.

او در این باره گفت: «انتاریو به متحدان کانادا در محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه دولت روسیه علیه مردم اوکراین می‌پیوندد و ما قویا از تلاش‌های دولت فدرال برای تحریم دولت روسیه حمایت می‌کنیم و در این زمان بسیار سخت در کنار مردم اوکراین خواهیم بود.»

این محصولات از نزدیک به ۷۰۰ فروشگاه در سراسر استان انتاریو حذف خواهد شد.

استیون دل دوکا، رهبر حزب لیبرال انتاریو، گفت: «انتاریو نمی‌تواند بگوید که واقعا در کنار اوکراین ایستاده است و همچنان مشتری پوتین باقی بماند.» در جاهای دیگر کانادا، فروشگاه‌های استان‌های منیتوبا، نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا و نیوفاندلند نیز اقدام مشابهی انجام دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در استان نوا اسکوشیا نیز مشروبات الکلی روسی به دلیل رویدادهای وحشتناکی که در اوکراین در حال وقوع است از قفسه‌ها و صفحات تارنمای مشروب‌فروشی‌ها حذف شدند.

در ایالات متحده آمریکا، فروشگاه مشروبات الکلی جیکوب تصمیم گرفت بیش از ۱۰۰ بطری ودکای روسی خود را از قفسه‌ها خارج کند و مقداری از آن‌ها را هم روی زمین خالی کرد.

 جیمی استراتن، مدیر بخش شراب در ویچیتا، گفت: «من فکر می‌کنم تمام دنیا حالا می‌دانند که روسیه بدون دلیل آشکار با اوکراین در حال جنگ است. من حدس می‌زنم این تحریم ماست... و این ممکن است کوچک باشد، اما هر تلاش کوچکی اثر خودش را دارد.»

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس ۱۲، صاحب یک بار در حال ریختن ودکای روسی بر روی زمین، از خودش فیلم گرفت. بیل مک کورمیک به این شبکه تلویزیونی گفت: «روسیه طوری رفتار می‌کند که انگار سال ۱۹۳۹ است و با نیروی کاملی که در اوکراین دارد به اروپا می‌رود. من بسیار نگران گسترش یافتن این وضع به کشورهای دیگر هستم.»

او افزود اگرچه چند صد دلار به خاطر ودکای دور ریخته شده ضرر می‌کند، اما اعتراض برایش ارزش دارد.

به‌جز این افراد، ده‌ها مشروب‌فروشی دیگر نیز محصولات روسی خود را از قفسه‌ها بیرون کشیدند و در اعتراض به یورش نظامی روسیه به اوکراین، فروش ودکای روسی را تحریم کردند.

بیشتر از جهان