واکنش چهره‌های مشهور به حمله روسیه؛ برای اوکراین دعا می‌کنیم

آندری شوچنکو، اسطوره اوکراینی تیم میلان، نوشت: «به کشورم افتخار می‌کنم»

از سه روز گذشته، در کنار سیاستمداران و رهبران مختلف کشورها، چهره‌های سرشناس در اینستاگرام و توییتر هم به این موضوع واکنش نشان دادند‌- PETER LAZAR / AFP

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و تلاش برای تصرف این کشور، از سه روز گذشته، در کنار سیاستمداران و رهبران مختلف کشورها، چهره‌های سرشناس در اینستاگرام و توییتر هم به این موضوع واکنش نشان دادند.

کریستین رونالدو، بازیکن فعلی تیم منچستر یونایتد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۴۰۶ میلیون دنبال‌کننده دارد، در واکنش به حمله روسیه به خاک اوکراین نوشت: «به ساختن دنیایی بهتر برای فرزندانمان نیاز داریم. برای صلح و آرامش در دنیا دعا کنیم.»

کیم کارداشیان، یکی از مشهورترین افراد فعال در اینستاگرام با ۲۸۸ میلیون دنبال‌کننده، در استوری‌های متعدد با انتشار تصویر پرچم اوکراین، حمایتش از این کشور را نشان داد. 

جاستین بیبر، خواننده محبوب نسل جوان با ۲۲۱ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام، نیز از افرادی بود که از هوادارانش درخواست کرد برای اوکراین دعا کنند. 

 

 

همچنین پاریس هیلتون، هنرپیشه و مدل امریکایی که ۱۸ میلیون کاربر او را دنبال می‌کنند، به نشانه همبستگی با مردم اوکراین، پرچم زرد و آبی این کشور را منتشر و اعلام کرد که برای مردم این کشور دعا می‌کند. 

 

 

مایکل داگلاس، بازیگر مطرح آمریکایی، ویکتوریا بکهام، چهره پرطرفدار رسانه‌های اجتماعی، و همچنین همسرش، دیوید بکهام، که پیش از این نیز با صندوق کودکان سازمان ملل همکاری داشت، با انتشار متن صفحه اینستاگرامی یونیسف با مضمون «کودکان اوکراین، به صلح و امنیت نیاز دارند»، به وقایع اخیر واکنش نشان دادند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آندری شوچنکو، اسطوره میلان و فوتبال اوکراین، هم در پیامی اینستاگرامی به حمله نیروهای نظامی روسیه به کشورش واکنش نشان داد و نوشت: «اوکراین وطن من است. همیشه به مردم و کشور خودم افتخار می‌کنم. لحظات سخت زیادی داشتیم و در ۳۰ سال اخیر یک ملت را تشکیل دادیم. ملتی با شهروندانی صادق، سختکوش و عاشق آزادی.»

 

در توییتر نیز رابرت لواندوسکی، کاپیتان تیم ملی لهستان و بازیکن فعلی بایرن مونیخ آلمان که امسال برنده عنوان بهترین بازیکن سال فیفا شد، نوشت: «هر چیز زیبایی که در ورزش وجود دارد در تقابل با زشتی‌های جنگ است. برای همه کسانی که برای آزادی و صلح ارزش قائل‌اند، این زمان همراهی با قربانیان حمله نظامی علیه اوکراین است.»

همچنین استیون کینگ، نویسنده‌ معروف، درباره تجاوز نظامی روسیه نوشت: « پوتین چهره خالی عجیبی دارد. اصلا نمی‌توان گفت پشت آن چشم‌ها چه می‌گذرد.»

شِر، خواننده سرشناس، نیز در توییتر در واکنش به اقدام‌ روسیه برای تصرف اوکراین، از کشورها خواست در مقابل این تهاجم ایستادگی کنند و نوشت: «اگر به پوتین فرصتی داده شود، کشورهای مستقل را خواهد بلعید.»

بیشتر از جهان