بهای نفت خام از بشکه‌ای ۱۱۷ دلار عبور کرد

در یک هفته‌ای که از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد، بهای نفت خام ۲۰ درصد بیشتر شد

روز پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، هم‌زمان با حمله روسیه به اوکراین، قیمت نفت خام با پنج درصد افزایش قیمت، به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرد-Reuters

در هشتمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین و ادامه تنش‌ها در بازارهای نفت و انرژی، بهای نفت خام از بشکه‌ای ۱۱۷ دلار عبور کرد و افزایش قیمت‌ همچنان نیز ادامه دارد.
روز پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، هم‌زمان با حمله روسیه به اوکراین، قیمت نفت خام با پنج درصد افزایش قیمت، به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرد. این افزایش قیمت در طول هفته گذشته همچنان ادامه یافت تا آنجا که روز پنج‌شنبه ۳ مارس، قیمت نفت برنت با ۴ دلار و ۳۴ سنت افزایش به ۱۱۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


در همین حال روز پنج‌شنبه ارزش نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات‌متحده نیز با ۳ دلار و ۳۲ سنت رشد قیمت، ۱۱۳ دلار و ۹۲ سنت شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت برنت در یک هفته، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و با تشدید تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه دیگر منابع انرژی از زغال‌سنگ گرفته تا آلومینیوم و گاز طبیعی نیز به شدت گران شده‌اند.
روسیه روز چهارشنبه ۲ مارس، خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین را بمباران کرد و ده‌ها کشور، این کشور را به دلیل حمله نظامی به اوکراین محکوم کردند.
توماس ماتیوس، اقتصاددان بازار در «کپیتال اکونومیکس» درباره افزایش قیمت نفت و منابع انرژی گفت تحریم‌ها، منجر به تورم بیشتر در بازارها شده است.
پیش‌بینی تحلیل‌گران این است که به دنبال تحریم‌های بیشتر روسیه، در ماه‌های آینده بازارهای نفت با کمبود عرضه مواجه خواهند شد.
روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی و دومین صادرکننده نفت خام در جهان است و نزدیک به نیمی از گاز طبیعی کشورهای اتحادیه اروپا را تامین می‌کند.
رکورد ۱۱۷ دلاری نفت خام، پیش‌تر نیز در سال ۲۰۰۸ میلادی اتفاق افتاده بود. در ماه آوریل این سال پس از ایجاد اختلال در تاسیسات نفتی نیجریه که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت آفریقاست.

بیشتر از اقتصاد