دنیل مدودف مرد شماره یک جدید تنیس جهان شد

اختلاف مدودف و جوکوویچ تنها حدود ۲۰۰ امتیاز است

مدودف با پشت سر گذاشتن جوکوویچ و امتیاز بسیار نزدیک، عنوان مرد شماره یک تنیس را به دست آورد - PEDRO PARDO / AFP

دنیل مدودف، تنیس‌باز مشهور روس، موفق شد به سلطه ۱۸ ساله چهار تنیس‌باز مطرح دنیا یعنی نادال، فدرر، اندی ماری و جوکوویچ خاتمه دهد و صدر جدول بهترین تنیس‌بازان جهان را به خود اختصاص داد.

بنابر آخرین به‌روزرسانی جدول تنیس‌بازان برتر جهان، مدودف که تنها یک عنوان قهرمانی در گرند اسلم تنیس را در کارنامه دارد، با پشت سر گذاشتن جوکوویچ و امتیازی بسیار نزدیک، این عنوان را به دست آورد و حالا او مرد شماره یک تنیس جهان است.

حضور نداشتن جوکوویچ در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا سبب شد تا امتیاز قابل‌توجهی از او کسر شود و همین موضوع باعث شد این بازیکن صرب جایگاه خود در صدر جدول را از دست بدهد. با این حال، جوکوویچ توانست رکورد بی‌نظیر و دست‌نیافتنی ۳۶۱ هفته صدرنشینی در جدول رده‌بندی را از خود به جا بگذارد.

اختلاف مدودف و جوکوویچ تنها حدود ۲۰۰ امتیاز است و با توجه به شرکت نکردن جوکوویچ در رقابت‌های تنیس مسترز آمریکا و دیگر رقابت‌های پیش رو، احتمالا این فاصله بیشتر خواهد شد. جوکوویچ به دلیل واکسن نزدن و قوانین جدیدی که در رقابت‌های تنیس وضع شده است، اجازه ندارد در بیشتر مسابقات شرکت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدودف سومین تنیس‌باز مرد روس است که به این عنوان دست پیدا می‌کند. پیش از او، یوگنی کافلنیکف و مارات سافین این مقام را به دست آورده بودند.

در حالی که جنگ روسیه و اوکراین در جریان است، عده‌ای از تنیس‌بازان اوکراینی درخواست کرده‌اند بازیکنان روس از رقابت‌های تنیس کنار گذاشته شوند و تمامی رقابت‌ها در این کشور هم لغو شوند.

آندری روبلف روس، مرد شماره ۷ تنیس جهان، که چند روز پیش قهرمان رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی شد، با نوشتن پیام «جنگ را متوقف کنید» روی دوربین مسابقات نگاه جهانیان را به خود جلب کرد. مدودف نیز با انتشار پیامی در اینستاگرام خواهان صلح در تمام دنیا شد و اذعان داشت که باید دنیایی پاک برای بچه‌ها فراهم شود.

او در این پیام چنین نوشت: «بچه‌هایی که پا به دنیا می‌گذارند باید اتفاق‌های زیادی را تجربه کنند و ما در برابر تمامی آن‌ها مسئولیم، اما مهم‌تر از همه باید از زندگی لذت ببرند؛ عشق ورزیدن را یاد بگیرند. آن‌ها دوست دارند امنیت داشته باشند و عدالت در مورد آن‌ها رعایت شود. بیایید به آن‌ها نشان دهیم که همین‌گونه است تا آن‌ها از رویاهایشان دست نکشند.»

در رده‌بندی جدید تنیس‌بازان مرد جهان، علاوه بر مدودف که توانست در رتبه نخست قرار بگیرد، نادال نیز با قهرمانی در رقابت‌های آکاپولکو مکزیک، به رده چهارم جدول صعود کرد.

بیشتر از تنيس