قهرمانی آلکاراس در مسابقات تنیس ریو

در هفته جاری، رقابت‌های مهم ۵۰۰ امتیازی دبی و آکاپولکو هم برگزار خواهد شد

شوارتسمن در ست اول بسیار تلاش کرد اما این آلکاراس بود که این ست را ۶-۴ پیروز شد - CARL DE SOUZA / AFP

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی ریو برزیل با قهرمانی کارلوس آلکاراس ۱۸ ساله از اسپانیا به کار خود پایان داد.

در دیدار پایانی این مسابقات، آلکاراس جوان، مرد شماره ۲۹ تنیس جهان، مقابل دیه‌گو شوارتسمن آرژانتینی، نفر ۱۳ تنیس جهان و بخت سوم قهرمانی در این مسابقات، قرار گرفت و موفق شد در یک بازی کاملا برتر که تنها یک ساعت و۲۶ دقیقه طول کشید، در دو ست متوالی، حریف قدرتمند خود را مغلوب کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

شوارتسمن در ست اول بسیار تلاش کرد اما این آلکاراس بود که این ست را ۶-۴ پیروز شد. او در ست اول، با ضربات عمیق فورهند و بک‌هند با زاویه‌های بسیار زیاد، حریف آرژانتینی را به انتهای زمین هدایت می‌کرد و بعد با انداختن توپ‌های کوتاه در جلو تور باعث شد تا شوارتسمن خیلی زود خسته شود. آلکاراس در ست دوم هم به همین روش متوسل شد و شوارتسمن نتوانست جریان بازی را به نفع خود عوض کند. او ست دوم را هم ۶-۱ به جوان اسپانیایی واگذار کرد تا آلکاراس به دومین و مهم‌ترین عنوان قهرمانی در دوران حرفه‌ای‌ خود دست یابد. او با این قهرمانی، جوان‌ترین تنیس‌بازی شد که توانسته است در یک رقابت ۵۰۰ امتیازی قهرمان شود. آلکاراس با کسب این قهرمانی به رتبه ۲۰ تنیس‌بازان برتر جهان صعود کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آندره روبلف روس، مرد شماره ۷ تنیس جهان، نیز موفق شد جام قهرمانی رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی مارسی در فرانسه را به دست آورد. روبلف در دیدار پایانی و یک بازی بسیار سخت و نزدیک، موفق شد فلیکس اوژه آلیاسیم کانادایی را در دو ست متوالی و با نتایج ۷-۵ و ۷-۶ مغلوب کند و قهرمان این رقابت‌ها شود. این نهمین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌ای روبلف و دومین فینال پیاپی آلیاسیم در دو هفته اخیر بود. آلیاسیم هفته گذشته در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی روتردام، موفق شد استفانوس سیتسیپاس یونانی را مغلوب کند و جام قهرمانی رقابت‌ها را به دست آورد.

در هفته جاری، رقابت‌های مهم ۵۰۰ امتیازی دبی و آکاپولکو هم برگزار خواهد شد و بازیکنان سرشناسی همچون جوکوویچ، نادال و مدودف در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. جوکو اولین مسابقه خود در سال ۲۰۲۲ را امروز در رقابت‌های تنیس دبی مقابل موزتی ایتالیایی برگزار می‌کند. او  آخرین بار در سال ۲۰۲۰ در رقابت‌های دبی قهرمان شده بود و پنج عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در کارنامه دارد.

بیشتر از تنيس