بوفون، دروازه‌بان سرشناس و خوش‌چهره، تا ۴۶ سالگی بازی می‌کند

بوفون از نظر تعداد مسابقات در سری آ و همچنین بازی‌های ملی رکورددار است و ۶۵۷ بازی در سری آ و ۱۷۶ بازی در تیم ملی ایتالیا دارد

بوفون پس از ۲۰ سال، در تابستان ۲۰۲۱، به پارما بازگشت - FRANCK FIFE / AFP

جان‌لوییجی بوفون، دروازه‌بان سرشناس ایتالیایی، که یک سالی است از سطح اول فوتبال جهان فاصله گرفته است و در تیم سابقش یعنی پارما از لیگ بی ایتالیا بازی می‌کند، اعلام کرد که فعلا قصد ندارد از دنیای فوتبال خداحافظی کند و قرارداد خود با این تیم را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد.

بوفون پس از ۲۰ سال، در تابستان ۲۰۲۱، به پارما بازگشت؛ تیمی که فوتبال را از همانجا آغاز کرده بود و در سن ۱۷ سالگی اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد. به نظر می‌رسد او قصد دارد بار دیگر با این تیم به سطح اول فوتبال ایتالیا بازگردد. چندی پیش گفته شد که او می‌خواهد فوتبالش را در خارج از ایتالیا ادامه دهد و این ماجراجویی برای او ادامه خواهد داشت؛ اما این چنین نشد و این دروازه‌بان اسطوره‌ای که به‌تازگی تولد ۴۴ سالگی خود را جشن گرفت، قراردادش با پارما را تا دو سال دیگر تمدید کرد؛ این بدان معنی است که او تا سن ۴۶ سالگی بازی خواهد کرد و رکورد هم‌نسل‌های خود از جمله کاسیاس و پتر چک را نیز جابه‌جا می‌کند.

خبر تمدید قرارداد خوشحالی بی‌حد رئیس باشگاه پارما را به همراه داشت. او پس از اعلام این موضوع گفت: «بوفون یک بازیکن بزرگ و مایه افتخار باشگاه است. او هنوز اشتیاق زیادی برای فوتبال بازی کردن و کار در پارما دارد و ما از این حمایت و تعهدی که او به تیمش دارد، بسیار خوشحالیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوفون از نظر تعداد مسابقات در سری آ و همچنین بازی‌های ملی رکورددار است و ۶۵۷ بازی در سری آ و ۱۷۶ بازی در تیم ملی ایتالیا دارد. اما او به‌تازگی موفق شد یک رکورد جدید و فوق‌العاده دیگر نیز ثبت کند. بوفون چندی پیش در یکی از رقابت‌های سری بی ایتالیا مقابل بنونتو توانست دروازه خود را در پایان بازی بسته نگه دارد و به رکورد ۵۰۰ «کلین شیت» در مسابقات یا همان بدون گل خورده برسد. او اولین دروازه‌بان در جهان است که توانسته چنین آمار خیره‌کننده‌ای را از خود به جای بگذارد.

در این حین، از او بسیار هم انتقاد می‌شود و عده‌ای از کارشناسان بر این عقیده‌اند که او باید فوتبال را کنار بگذارد؛ اما بوفون در مصاحبه‌ای که مدتی پیش انجام داد، چنین گفت: «در هر مسابقه شعار «بازنشسته شو!» را زیاد می‌شنوم. انتقادها همیشه وجود دارد اما اگر آن‌ها واقعا دوست دارند برای تشییع جنازه من بیایند من آنجا نیستم؛ چراکه دوست دارم تا ۵۰ سالگی بازی کنم. من زندگی سالمی دارم؛ به دور از هرگونه حاشیه که زندگی مرا آشفته کند. هرگز مواد مصرف نکرده‌ام، به دیسکو و مهمانی‌های شبانه نمی‌روم و در فوتبال شرط‌بندی هم نمی‌کنم. من مراقب خودمم و به نظرم همین موضوع یک سنت ماندگار در فوتبال است.»

 بازگشت بوفون به سطح اول فوتبال در ایتالیا به همراه پارما در سال ۲۰۲۲ غیرممکن است؛ چرا که این تیم سری بی از ۱۲ بازی که انجام داد، تنها ۱۶ امتیاز کسب کرد و در بین ۲۰ تیم حاضر در این رقابت‌ها، در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد و عملا برای صعود به رقابت‌های سری آ شانسی نخواهد داشت.

بیشتر از فوتبال