تحلیلگر اسرائیلی چگونه به بیت و وبسایت علی خامنه‌ای نفوذ کرد؟

کاترین پرز شکدم، در سال‌های اخیر جزو ستون‌نویسان ثابت وبسایت انگلیسی پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای بود

یادداشت‌های خانم شکدم از سایت علی خامنه‌ای حذف شده، اما هنوز در جستجو می‌توان ردی از آنها پیدا کرد- اسکرین شات 

کاترین پرز شکدم، تحلیلگر یهودی، که در سال‌های اخیر جزو ستون‌نویسان ثابت وبسایت انگلیسی پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای بود، در یادداشتی مفصل در تایمز اسرائیل از نفوذی بودن خود پرده ‌برداشت و به شرح چگونگی نفوذ خود در محافل قدرت ایران پرداخت.

به نوشته کانال تلگرامی رسانه ثلث، این تحلیلگر یهودی اخیرا در یک مطلب مفصل در وبسایت تایمز اسرائیل اقدام به روایت گفتگو و مصاحبه خود با ابراهیم رئیسی، نامزد وقت انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ کرد. او این گفتگو را در حالی انجام داد که رئیسی برای سفر انتخاباتی در رشت حضور داشت.

شکدم در این یادداشت که برای بلاگ تایمز اسرائیل نوشته، اعتراف کرده که تمامی این اقدامات و فعالیت‌های خود را در جهت نفوذ علیه ایران انجام داده است. او در این نوشته شرح داده که چطور نیت و انگیزه اصلی خود را در این روابط و اقدامات‌ حفظ کرده و چگونه توانسته اعتماد مقامات و مسئولین ایرانی را جلب نماید.

مقالات کاترین پرز شکدم در وبسایت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌اکنون به کلی پاک شده‌است اما با این حال با سر زدن به سایت آرشیو جهانی وب، در ۱۸ رکورد به نام او در وبسایت خامنه‌ای.آ‌ی‌آر اشاره شده است. همچنین با جستجوی سر واژه انگلیسی نام او در گوگل نیز می‌توان به سرتیتر مقالات او در وبسایت آیت‌الله خامنه‌ای دست یافت.

از نکات قابل توجه پیرامون شکدم معرفی او در سایت شرکت خود موسوم به وریتاس است. او در این سایت نوشته که به مقامات و اشخاص و چهره‌های گوناگون خدمات مشاوره می‌دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین او پیش از شروع همکاری با رسانه‌ها و وبسایت‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، با اتاق‌های فکر وابسته به رژیم اسرائیل همکاری داشته است. مشخص نیست با توجه به عیان بودن و قابل جستجو بودن این همکاری، او چگونه توانسته بود تا بدین حد اعتماد مسئولان ایرانی را جلب و حتی ستون‌نویس ثابت در وبسایت آیت‌الله خامنه‌ای‌ شود.

تایمز اسرائیل در قسمت بلاگ‌های خود یک بلاگ را در اختیار شکدم قرار داده تا بتواند به راحتی اقدام به نشر یادداشت‌ها و نوشته‌های خود نماید.

گفتنی‌است کاترین پرز شکدم در زمانی در وبسایت خامنه‌ای‌‌آ‌ی‌آر ستون‌نویس ثابت شد که سردار حمیدرضا مقدم‌فر، جزو معاونین دفتر حفظ و نشر اثار آیت‌الله خامنه‌ای بود و همچنین کمیل خجسته برادرزاده همسر آیت‌الله خامنه‌ای نیز از مسئولان ارشد این وب‌سایت و موسسه بود.

پیش‌تر محمود احمدی‌نژاد، پس از اینکه حسن خجسته برادر همسر رهبری و پدر رئیس وب‌سایت رهبری، او و میلیون‌ها ایرانی را به علت استنکاف از رای دادن «حرامی» خوانده بود، در یادداشتی گفت که خجسته در دوره ریاست‌جمهوری او عزم سفر به رژیم اسرائیل را داشت و پس از اطلاع او با توبیخ مواجه و برکنار شد.

کاترین پرز شکدم همچنین جزو تحلیلگران ثابت در شبکه پرس تی‌وی بود. و در برهه‌های گوناگون خبری از سوی این شبکه به عنوان تحلیل‌گر ویژه دعوت می‌شد. در آن زمان پیمان جبلی ریاست پرس‌تی‌وی را برعهده داشت و آرش تهامی از بستگان حدادعادل رئیس اتاق خبر این شبکه بود.

همچنین او در خبرگزاری تسنیم نیز بارها قلم زده و یا با او پیرامون مسایل و تحولات منطقه‌ای در این خبرگزاری گفتگو شده‌است. نزدیکترین مطلب از شکدم در این خبرگزاری مربوط به سال ۲۰۲۰ است. شکدم همچنین با روزنامه تهران تایمز وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز همکاری داشته و نام او در برخی مقالات منتشره از سوی این روزنامه آمده‌است.

در سالیان اخیر، رژیم اسرائیل اقدام به دستبرد اسناد مهم هسته‌ای و فضایی ایران و بمب‌گذاری در مراکز حساس نظامی و اتمی نمود و دانشمندان و مقامات گوناگونی از جمله فخری‌زاده را ترور کرد. نفوذ شکدم در محافل قدرت ایران جلوه‌ دیگری از نفوذ این رژیم و بی‌مبالاتی دست‌اندرکاران امنیتی ایران است. مشخص نیست شکدم علاوه بر این نفوذ رسانه‌ای که برآمده از یک اعتماد و وثوق میان مقامات ایرانی است، در حوزه تحلیلی و امنیتی چه نفوذی را به سرانجام رسانیده‌ است.