الکساندر زورف از رقابت‌های تنیس آکاپولکو اخراج شد

زورف با کوبیدن راکت به صندلی داور و خطاب قرار دادن او با عبارات ناپسند، تماشاگران را شگفت‌زده کرد

الکساندر زورف آلمانی، هم‌اکنون نفر سوم تنیس جهان است - PEDRO PARDO / AFP

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو در دور اول پیگیری شد و بازیکنان برتر به دور بعدی این مسابقات راه پیدا کردند؛ اما اخراج الکساندر زورف آلمانی، مدافع عنوان قهرمانی، از این مسابقات، شوکه‌کننده‌ترین خبر این رقابت‌ها بود.

زورف که دوشنبه شب و در دور اول مسابقات، موفق شد رکورد پیروزی در دیرهنگام‌ترین رقابت تنیس در تاریخ را به ثبت برساند، شب سه‌شنبه پس از شکست در دیدار دونفره، رفتار زشتی از خود نشان داد و با کوبیدن راکت به صندلی داور و خطاب قرار دادن او با عبارات ناپسند، تماشاگران را شگفت‌زده کرد.

ساعاتی پس از پایان مسابقه، به دستور علی نیلی، سرداور ایرانی و اصلی رقابت‌ها، این تنیس‌باز مشهور آلمانی به دلیل رفتار ناشایست از این مسابقات اخراج شد و حالا به نظر می‌رسد که جریمه سنگینی هم برای او در نظر گرفته شود. او چندی پیش نیز به رفتارهای خشونت آمیز و ضرب‌وشتم دوست‌دختر سابقش متهم شد؛ اما در آن پرونده محکوم نشد و به شکل عجیبی تبرئه شد. حالا با این مورد جدید، ممکن است اتحادیه تنیس حرفه‌ای مردان در رای خود تجدیدنظر کند و زورف با محرومیتی سنگین مواجه شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زورف در سال ۲۰۲۱، علاوه بر کسب مدال طلای المپیک توکیو، در رقابت تنیس‌بازان برتر جهان در تورین ایتالیا نیز به قهرمانی رسید و هم‌اکنون نیز در نفر سوم تنیس جهان است.

در دیگر دیدارهای مهم برگزارشده از این سری رقابت‌ها، رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره۵ تنیس جهان، که پس از قهرمانی در گرند اسلم استرالیا، در اولین مسابقه خود شرکت می‌کرد، موفق شد دنیس کودلا از آمریکا را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ مغلوب کند و به دور دوم رقابت‌ها راه یابد.

دنیل مدودف، مرد شماره۲ تنیس جهان، نیز در دور اول مسابقات موفق شد بنوا پر از فرانسه را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ مغلوب کند و او نیز به دور بعدی رقابت‌ها صعود کرد. مدودف در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها می‌تواند به مرد شماره ۱ تنیس جهان تبدیل شود و جای جوکوویچ را در صدر جدول تنیس جهانی تصاحب کند.

در آخرین دیدار مرحله نخست رقابت‌های مکزیک، استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره۴ تنیس جهان، موفق شد لاسلو جره از صربستان را در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۷-۶ شکست دهد و به  دور دوم رقابت‌ها راه یابد. این دویستمین پیروزی سیتسیپاس در رقابت‌های تنیس حرفه‌ای به شمار می‌آید.

بیشتر از تنيس