آگوت برای سومین بار به فینال تنیس قطر رسید

آگوت سال گذشته نیز در دیدار پایانی این مسابقات حضور داشت و در آن مسابقه مغلوب باسیلاشویلی گرجستانی شد

روبرتو باتیستا آگوت نفر شانزدهم تنیس جهان موفق شد از سد کارن خاچانوف روس و نفر بیست و هفتم تنیس جهان بگذرد - KARIM JAAFAR / AFP

رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی قطر در مرحله نیمه‌نهایی پیگیری شد و در حساس‌ترین دیدار این مرحله روبرتو باتیستا آگوت اسپانیایی و نفر شانزدهم تنیس جهان موفق شد در یک بازی سخت که نزدیک به دو ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید ۲ بر ۱ از سد کارن خاچانوف روس و نفر بیست و هفتم تنیس جهان بگذرد و برای سومین بار به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه پیدا کند.

آگوت در این مسابقه و درحالی‌که ست اول را ۶-۲ به حریف روس خود واگذار کرده بود، موفق شد با بازگشتی فوق‌العاده ست‌‌های دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ پیروز و در انتها برنده این رقابت حساس شود.

او که در سال ۲۰۱۹ موفق شد قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب کند، برای بردن دومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها از انگیزه بسیار بالایی برخوردار است.

این انگیزه از آنجایی شکل می‌گیرد که او باید مقابل مدافع عنوان قهرمانی بازی کند. آگوت سال گذشته نیز در دیدار پایانی این مسابقات حضور داشت و در آن مسابقه مغلوب باسیلاشویلی گرجستانی شد.

این فینال تکرار دیدار پایانی سال گذشته خواهد بود و آگوت در فکر انتقام از این تنیس‌باز گرجستانی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنیس‌باز ۳۳ ساله اسپانیایی در صورت پیروزی در دیدار پایانی، دهمین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را کسب خواهد کرد. نکته جالب در مورد آگوت این است که آخرین قهرمانی او در مسابقات تنیس مربوط به همین رقابت‌های تنیس قطر در سال ۲۰۱۹ است.

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها نیکولوز باسیلاشویلی، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات از گرجستان و نفر بیست و دوم تنیس جهان موفق شد آرتور ریندرکنچ،  تنیس‌باز گمنام از فرانسه را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ ۶-۲ مغلوب کند و برای دومین سال متوالی راهی دیدار پایانی این مسابقات شود.

تنیس‌باز ۲۲ ساله گرجستانی در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها می‌تواند ششمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس را کسب کند.

رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی ریو در کشور برزیل نیز پس از دو روز وقفه دوباره پیگیری شد و برتینی ایتالیایی و فابیو فونینی، دیگر هم‌وطن او راهی دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌ها شدند.

رقابت‌های تنیس ریو در کشور برزیل به دلیل شدت باران بی‌سابقه در این کشور دو روز مختل شد و بازیکنان شب گذشته موفق شدند تا بازی‌های نیمه‌کاره خود را به پایان برسانند.

برتینی، مرد شماره شش تنیس جهان که بخت نخست قهرمانی در این مسابقات به‌حساب می‌آید، تیاگو مونترو، تنیس‌بازی از کشور میزبان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد.

او در این مرحله در یک بازی سخت و دشوار باید به مصاف کارلوس آکاراس جوان و اسپانیایی برود. فابیو فونینی ایتالیایی نیز باید در نیمه‌نهایی رقابت‌ها به مصاف فدریکو کوریا از آرژانتین برود.

بیشتر از تنيس