توقف یوونتوس در دربی دلاموله

یووه با از دست دادن دو امتیاز حساس این مسابقه کماکان با ۴۷ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند

سرمربی یووه معتقد است که آن‌ها از این بازی نتیجه خوبی را کسب کرده‌اند - Filippo MONTEFORTE / AFP

در اولین و تنها دیدار برگزارشده از هفته بیست و ششم رقابت‌های سری آ ایتالیا دو تیم یوونتوس و تورینو در دربی شهر تورین که به دلاموله نیز معروف است به مصاف یکدیگر رفتند که درنهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دربی دلاموله، اولین و قدیمی‌ترین دربی کشور ایتالیا است که بین دو تیم مطرح شهر تورین برگزار می‌شود. اولین مسابقه بین این دو تیم به سال ۱۹۰۷ برمی‌گردد که در آن تورینو موفق شد دو بر یک یووه را مغلوب کند.

یووه که به‌شدت به دنبال تصاحب رتبه چهارم جدول رده‌بندی سری آ ایتالیا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده است، به سه امتیاز کامل این مسابقه نیاز مبرم داشت و در ورزشگاه خانگی خود، آلیانس میزبان این مسابقه حساس بود.

بازی در نیمه نخست متعادل آغاز شد و پس از یکی دو حمله نصف و نیمه تورینوی میهمان، یووه ابتکار عمل را در دست گرفت و خیلی زود و در دقیقه ۱۳ مسابقه موفق شد یک بر صفر پیش بیفتد. ارسال کرنر کوادرادو و ضربه سر تمام‌کننده دی لیخت، مدافع هلندی یووه میزبان را یک بر صفر پیش انداخت؛ اما پس از زدن گل میزبان جریان بازی افت شدیدی کرد و بازی به تعادل کشیده شد و یووه نیمه نخست را با همین نتیجه به پایان برد.

یووه که به‌تازگی ولاهوویچ را از فیورنتینا به خدمت گرفته است امیدوار بود تا در این مسابقه بازی را با اختلاف پیروز شود؛ اما نه ولاهوویچ نه دیگر ستاره‌های یووه ازجمله دیبالا و موراتا شب خوبی را سپری نکردند. در شروع نیمه دوم تورینو بازی را تهاجمی آغاز کرد تا گل خورده را جبران کند؛ اما شزنی، دروازه‌بان یووه مانع از فروپاشی دروازه بیانکونری شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله‌های میهمان در نیمه دوم ادامه داشت تا اینکه بلوتی، مهاجم باتجربه و کاپیتان تورینو موفق شد تا در دقیقه ۶۲ مسابقه با یک ضربه تماشایی دروازه شزنی و یووه را باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود. حمله‌های خطرناک تورینو پس از زدن گل تساوی ادامه داشت و آن‌ها می‌توانستند گل دوم را نیز وارد دروازه یووه کنند که بازهم دروازه‌بان لهستانی این تیم، شزنی مانع از انجام این کار شد. در ادامه تعویض‌های آلگری نیز تاثیر چندانی در روند بازی کسل‌کننده یووه در نیمه دوم نداشت و دو تیم در انتهای مسابقه به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

آلگری، سرمربی یووه معتقد است که آن‌ها از این بازی نتیجه خوبی را کسب کرده‌اند.

او پس از اتمام بازی گفت: کسب یک امتیاز هم برای ما خوب است آن‌هم در چنین بازی مهمی، ما همین‌که توانستیم روند رو به رشد خود را حفظ کنیم، خوشحالیم. ما بازی خوبی به نمایش گذاشتیم اگرچه در نیمه دوم اصلا بازی خوبی ارائه نکردیم. شاگردانم برای کسب سه امتیاز تلاش زیادی انجام دادند، اما بعضی وقت‌ها بازی آن‌طور که شما انتظار دارید پیش نمی‌رود. در نیمه اول فرصت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم همانجا کار را تمام کنیم که این‌گونه نشد.

یووه با از دست دادن دو امتیاز حساس این مسابقه کماکان با ۴۷ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند. آتالانتا، اصلی‌ترین تعقیب‌کننده یووه، با پیروزی در بازی این هفته خود می‌تواند جای بیانکونری را در رتبه چهارم جدول بگیرد.

بیشتر از فوتبال