شب سخت رئال مادرید و کارلتو در پاریس

این نخستین بار است که کارلتو پس از جدایی از پی‌اس‌جی در قالب تیمی دیگر مقابل پاریسی‌ها قرار می‌گیرد

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال رئال مادرید، در سال‌های نه‌چندان دور هدایت پاری سن ژرمن را برعهده داشت - FRANCK FIFE / AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم نهایی سه‌شنبه شب آغاز خواهد شد و در یکی از حساس‌ترین مسابقات این مرحله، تیم فوتبال رئال مادرید در بازی رفت در شهر پاریس، مهمان تیم فوتبال پی‌اس‌جی خواهد بود.

روزنامه‌های چاپ مادرید به شکل ویژه‌ای به این بازی پرداخته‌اند و از آن به‌عنوان بازی بزرگ نام می‌برند. حضور بازیکنان صاحب‌نام در این مسابقه مانند مودریچ، تونی کروس، کریم بنزما، لیونل مسی، امباپه، دوناروما و حتی شاید نیمار نگاه هواداران فوتبال را بیش‌ازپیش به پاریس جلب کرده است.

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال رئال مادرید، در سال‌های نه‌چندان دور هدایت این تیم پاریسی را برعهده داشت و به همراه این تیم قهرمانی در لیگ یک و جام حذفی فرانسه را به دست آورد. این نخستین بار است که کارلتو پس از جدایی از پی‌اس‌جی در قالب تیمی دیگر مقابل پاریسی‌ها قرار می‌گیرد.

او معتقد است که کار کردن در پاریس بسیار سخت است و پوچتینو به‌خوبی از عهده کار بر آمده است. کارلو آنچلوتی که در اداره کردن تیم‌های بزرگ تخصص زیادی دارد، می‌گوید که از بازگشت به پاریس بسیار خوشحال است؛ زیرا برای او یادآور خاطرات خوب با پی‌اس‌جی است.

آنچلوتی درباره بازی مقابل پی‌اس‌جی گفت: «بازی کردن با تیمی که آرزوی قهرمانی در لیگ قهرمانان را در سر دارد، بسیار سخت است. اما من و تمامی بازیکنانم برای این بازی تمرکز کافی داریم تا بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احتمالا رئال مادرید در این دیدار سخت، کریم بنزما، مهاجم فرانسوی ارزشمند خود، را در اختیار نخواهد داشت. بنزما به‌تازگی از مصدومیت رهایی یافته و استفاده از او برای کارلتو می‌تواند ریسک بزرگی به همراه داشته باشد. کریم بنزما خود نیز معتقد است که رئال مادرید به او وابسته نیست و بازیکنان تیم در نبود او هم به‌خوبی وظایفشان را انجام می‌دهند. او می‌گوید که برای این بازی بسیار هیجان‌زده است اما حاضر نیست خطر کند و باید دید اوضاع به چه شکل پیش خواهد رفت.

در نبود بنزما، احتمال دارد کارلتو از گرت بیل، مهاجم ولزی و نیمکت‌نشین این روزهای رئال، استفاده کند. بیل که سابقه گلزنی در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان و قهرمانی در همین رقابت‌ها را در کارنامه دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی بنزما باشد. طبق صحبت‌های کارلتو، او در پایان فصل و اتمام قراردادش، از جمع مادریدی‌ها جدا خواهد شد.

خط دفاعی رئال در این مسابقه در مقابل خط هجومی پی‌اس‌جی کار بسیار سختی خواهد داشت؛ زیرا مواجهه با انگیزه بالای امباپه برای درخشش مقابل رئال مادرید، تیمی که به احتمال بسیار زیاد سال آینده او را به خدمت خواهد گرفت، و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، که راه گل زدن به مادرید را خوب بلد است چندان آسان نیست.

مسی در زمان حضورش در بارسا گل‌های زیادی در ال کلاسیکو به ثمر رساند. نکته جالب در مورد مسی این است که درخشش او در بازی‌های لیگ قهرمانان برای پی‌اس‌جی فراتر از لیگ یک فرانسه بود و از همین رو پوچتینو به این ستاره آرژانتینی بسیار امید بسته است.

یکی از نکات نگران‌کننده و ضعف پی‌اس‌جی در بازی مقابل رئال کارنامه ضعیف پوچتینو، سرمربی این تیم، است. پوچتینو از بازی مقابل رئال مادرید خاطره چندان خوبی ندارد؛ چرا که در ۹ بار رویارویی با این تیم، ۷ بار شکست خورده است و این می‌تواند برای پاریسی‌ها نگران‌کننده باشد. البته این نتایج زمانی برای پوچتینو به دست آمد که او در تیم‌هایی دیگر حضور داشت؛ او حالا قوی‌ترین تیم پی‌اس‌جی در ۱۵ سال اخیر را در اختیار دارد و نباید از بازی مقابل رئال مادرید نگران باشد.

بیشتر از فوتبال