درخواست گوهر عشقی از زندانیان سیاسی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

مادر ستار بهشتی از مردم ایران خواست که از زندانیان سیاسی و خواسته‌های آنان حمایت کنند

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی که به جرم وبلاگ‌نویسی در زندان جمهوری اسلامی کشته شد، در پیامی ویدیویی از زندانیان سیاسی که بیش از یک ماه است دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خواست که برای حفظ جان و سلامتی خود، به اعتصاب غذایشان پایان دهند.

او در پیام ویدیویی خود خطاب به دادخواهان دربند گفت: «فرزندان عزیزم، شب و روز برای سلامتی شما دعا کردم، اما از شما می‌خواهم که اعتصاب غذای خود را بشکنید. آزادی‌خواهان! جمهوری اسلامی می‌خواهد که شما نابود شوید. نگذارید که ما در مقابل جمهوری اسلامی شکسته شویم.»

گوهر عشقی افزود: «من از همه مردم می‌خواهم که از همه زندانیان سیاسی حمایت کنند. جمهوری اسلامی خونخوار است، من از مردم می‌خواهم که دست یاری به زندانیان سیاسی بدهند تا به خواسته‌هایشان برسند.»

پیشتر نیز بیش از هزار تن از کنشگران مدنی و سیاسی در نامه‌ای، خطاب به زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، نوشته بودند: «پس از قتل ناجوانمردانه بکتاش آبتین، این شما دادخواهان دربند بودید که صدای اعتراض را بلند کردید و بار دیگر، خردی و ذلت زندان و آمران امنیتی را به همه ما نشان دادید. صدای شما شنیده شد و وجدان‌های آگاه را به درد آورد. اکنون که موجی از حمایت و همراهی با شما هم در زندان، هم در جامعه و هم در خارج از کشور راه افتاده، ما فروتنانه، ضمن تشکر و ستایش از استقامت شما، درخواست می‌کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شکیلا منفرد در زندان قرچک، و حمید حاج جعفرکاشانی، سینا بهشتی، محمد ابوالحسنی و سعید تمجیدی در زندان تهران بزرگ، علی موسوی نژاد فرکوش و آرشام رضایی در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می‌برند و حال آنها نامساعد گزارش شده است.

همزمان، گزارش‌هایی مبنی بر اعمال فشارهای بیشتر و از جمله قطع ارتباط تلفنی زندانیانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، منتشر شده است.

در نامه کنشگران به زندانیان سیاسی همچنین بر ضرورت تداوم اعتراضات، تحصن‌ها و اعتصاب‌ها تاکید و گفته شده بود: « «سلامت و جان شریف شما، اولویت هر اقدام و مبارزه‌ای است. به احترامتان از جا برمی‌خیزیم و همزمان، از هموطنان آگاه و دردمند می‌خواهیم که با برقراری زنجیره‌ای از اعتصاب غذا و تحصن در هر کجا که امکان نمایش آن را داشته باشند، به تداوم این موج، تا رسیدن به خواسته‌های به‌حق زندانیان سیاسی ادامه دهند.»

امضاکنندگان این نامه، از دیگر شهروندان ایرانی خواسته‌اند که با امضای این نامه حمایت خود را از زندانیان سیاسی و خواسته‌های آنان به نمایش بگذارند.

پیش از این نیز، شماری از شهروندان ایرانی در اعتراض به قتل بکتاش آبتین و در حمایت از زندانیانی که به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زده بودند، در شهر وین و در مقابل هتل محل مذاکرات هسته‌ای دست به تحصن و اعتصاب غذا زده بودند.

بری روزن، دیپلمات پیشین و از گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران، و نیز نزار زکا، شهروند لبنانی- آمریکایی که چهار سال را در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر برده نیز در کارزار دیگری در وین خواستار آزادی شهروندان دو تابعیتی شدند که به گفته آنها از سوی جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده‌اند.