درخواست صدها فعال ایرانی از زندانیان سیاسی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

امضاکنندگان، از دیگر شهروندان ایرانی خواسته‌اند که با امضای این نامه حمایت خود را از زندانیان سیاسی و خواسته‌های آنان به نمایش بگذارند

شکیلا منفرد در زندان قرچک، و حمید حاج جعفرکاشانی، سینا بهشتی، محمد ابوالحسنی و سعید تمجیدی در زندان تهران بزرگ، از ۲۷ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برند- عکس ترکیبی از شبکه‌های اجتماعی

بیش از ۶۵۰ فعال ایرانی، در نامه‌ای به پنج زندانی سیاسی، از آنان خواستند به اعتصاب غذای خود که امروز وارد بیست و هفتمین روز شده، پایان دهند.

در این نامه که شماری از چهره‌های شاخص سیاسی و مدنی در داخل و خارج از کشور آن را امضا کرده‌اند، گفته شده است: «پس از قتل ناجوانمردانه بکتاش آبتین، این شما دادخواهان دربند بودید که صدای اعتراض را بلند کردید و بار دیگر، خردی و ذلت زندان و آمران امنیتی را به همه ما نشان دادید. صدای شما شنیده شد و وجدان‌های آگاه را به درد آورد. اکنون که موجی از حمایت و همراهی با شما هم در زندان، هم در جامعه و هم در خارج از کشور راه افتاده، ما فروتنانه، ضمن تشکر و ستایش از استقامت شما، درخواست می‌کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

شکیلا منفرد در زندان قرچک، و حمید حاج جعفرکاشانی، سینا بهشتی، محمد ابوالحسنی و سعید تمجیدی در زندان تهران بزرگ، از ۲۷ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برند و حال آنها نامساعد گزارش شده است.

همزمان، گزارش‌هایی مبنی بر اعمال فشارهای بیشتر و از جمله قطع ارتباط تلفنی زندانیانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نامه شهروندان ایرانی به این زندانیان سیاسی گفته شده است:«سلامت و جان شریف شما، اولویت هر اقدام و مبارزه‌ای است. به احترامتان از جا برمی‌خیزیم و همزمان، از هموطنان آگاه و دردمند می‌خواهیم که با برقراری زنجیره‌ای از اعتصاب غذا و تحصن در هر کجا که امکان نمایش آن را داشته باشند، به تداوم این موج، تا رسیدن به خواسته‌های به‌حق زندانیان سیاسی ادامه دهند.»

امضاکنندگان این نامه، از دیگر شهروندان ایرانی خواسته‌اند که با امضای این نامه حمایت خود را از زندانیان سیاسی و خواسته‌های آنان به نمایش بگذارند.

پیش از این نیز، شماری از شهروندان ایرانی در اعتراض به قتل بکتاش آبتین و در حمایت از زندانیانی که به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زده بودند، در شهر وین و در مقابل هتل محل مذاکرات هسته‌ای دست به تحصن و اعتصاب غذا زده بودند.

بری روزن، دیپلمات پیشین و از گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران، و نیز نزار زکا، شهروند لبنانی- آمریکایی که چهار سال را در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر برده نیز در کارزار دیگری در وین خواستار آزادی شهروندان دو تابعیتی شدند که به گفته آنها از سوی جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده‌اند.