بایدن درباره هسته‌ای نشدن ایران به پادشاه عربستان اطمینان داد

رئیس‌جمهوری آمریکا بر حمایت ازعربستان برای دفاع از خاک خود تاکید کرد

پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد از تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند-العربیه

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گوی تلفنی چهارشنبه شب با ملک سلمان بن عبدالعزیر آل سعود بر حمایت آمریکا از عربستان برای دفاع از خاک خود تاکید کرد. بایدن همچنین پادشاه عربستان سعودی را در جریان روند مذاکرات احیای برجام در وین قرار داد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دور نهم مذاکرات احیای برجام در حال حاضر در وین جریان دارد و برخی ناظران بر این باورند که توافق بین تهران و واشینگتن نزدیک است. همزمان ایران آزمایش موشک‌های بالستیک را ادامه می‌دهد و حمله‌های حوثی‌ها به خاک عربستان سعودی و امارات متحده عربی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس»، پادشاه عربستان سعودی نیز گفت این کشور از تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پشتیبانی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملک سلمان بر اهمیت تداوم و تقویت همکاری‌های امنیتی مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و مبارزه با تامین مالی آن تاکید کرده و موضع بایدن مبنی بر پایبندی ایالات متحده به پشتیبانی از پادشاهی عربی سعودی در دفاع از خاک خود و محافظت از شهروندان این کشور را با ارزش خواند.

بیانیه کاخ سفید حاکی از آن است که دو طرف درباره موضوعات منطقه‌ای و موارد مورد نگرانی دو طرق شامل حمله شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی علیه غیرنظامیان در عربستان سعودی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش العربیه، پادشاه عربستان سعودی ضمن تاکید بر اصرار ریاض جهت رسیدن به راهکاری سیاسی همه‌جانبه در یمن و تلاش‌ آن برای تحقق امنیت، توسعه و رفاه مردم یمن به تلاش‌های مداوم پادشاهی عربی سعودی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن و بازسازی این کشور اشاره کرد.

بایدن و پادشاه عربستان سعودی درباره امنیت انرژی نیز گفت‌و‌گو کردند. بیانیه کاخ سفید حاکی از آن است که دو طرف بر تعهد نسبت به اطمینان یافتن از ثبات منابع انرژی تاکید دارند. پادشاه عربستان سعودی در گفت‌و‌گو با رئیس‌جمهوری آمریکا بر اهمیت محافظت از توازن و ثبات در بازارهای جهانی نفت تاکید کرد.