دل‌درد به کشف مو و دندان در رحم ختم شد

کیست درمويید زایده‌ای از بافت طبیعی است که با توده‌ای از سلول‌ها احاطه شده است، و گاهی حاوی مو، مایع، دندان، یا پوست است

این زن مدعی شد: «پس، الان حدود دو سال است، خرده‌ریزهای پسرم که زاییده‌ام دارد توی رحمم مو و دندان درمی‌آورد»-Pexels

زنی که دچار درد شکمی بود برای سونوگرافی به متخصص زنان مراجعه کرد، و آنچه فهمید بسیار تکان‌دهنده‌تر از بارداری بود.

این مادر، که نام کاربری‌اش در تیک‌تاک sandwitchbread@ است، معمای پزشکی‌اش را در ویدیویی که اکنون بیش از ۱.۹ میلیون بار دیده شده است، به اشتراک گذاشت.

او گفت از وقتی پسر دو ساله‌اش را به دنیا آورده است، درد و خونریزی غیرطبیعی داشت، و تصمیم گرفت به متخصص زنان مراجعه کند زیرا می‌ترسید دوباره باردار باشد.

هنگام سونوگرافی، او متوجه چیزی روی صفحه شد، اما دکتر به او اطمینان خاطر داد که بچه نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کاربر تیک‌تاک گفت: «وقتی دکترم آمد داخل اتاق تا نتیجه سونوگرافی را به من بگوید، توی چشم‌هایم نگاه کرد و گفت یک کیست هفت سانتیمتری به اندازه تخم‌مرغ دارم که اسمش کیست درمویید است.»

او فقط یک کیست درمویید نداشت، بلکه کیست دومی به اندازه نخود نیز داشت در بدنش رشد می‌کرد.

اگر نمی‌دانید کیست درمویید چیست، فقط شما نیستید.

کیست درمويید زایده‌ای از بافت طبیعی است که با توده‌ای از سلول‌ها احاطه شده است، و گاهی حاوی مو، مایع، دندان، یا پوست است. این کاربر تیک‌تاک گفت کیست در رحمش رشد کرده است، در حالی که کیست‌های درمویید معمولا در تخمدان‌ها دیده می‌شوند. کیست‌های درمویید شایع‌ و بی‌خطرند، اما باید با عمل جراحی برداشته شوند. به گفته موسسه ملی سرطان، این کیست‌ها از هنگام تولد وجود دارند اما شاید تا سال‌ها بعد پیدا نشوند.  

این زن مدعی شد: «پس، الان حدود دو سال است، خرده‌ریزهای پسرم که زاییده‌ام دارد توی رحمم مو و دندان درمی‌آورد.» 

او در ادامه با اعلام «هشدار به بینندگان» به هرکسی که این ویدیوی تیک‌تاک را تماشا می‌کند، عکس‌هایی از یک کیست درمویید نشان داد.

بی‌اغراق می‌‌شود گفت، نظردهندگان از این کشف یکه خورده بودند.

کاربری به نام autumneanderson@ گفت: «برای عکس هشدار دادی و من فکر کردم فهمیدم. اما بگذار بگویم که اصلا آمادگی آن عکس را نداشتم.» 

سایر کاربران نیز حیرت کرده بودند که این مسئله‌ای است که زنان هر روز با آن مواجه می‌شوند.

کاربری با نام shaynarc0@ گفت: «هر روز این اپلیکیشن یک دلیل دیگر برایم می‌آورد که رحمم را دربیاورم.» کاربری دیگر با نام cinphoto@ گفت: «هیچ‌وقت نشده بود که به اندازه امروز دلم نخواهد بچه‌دار شوم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی