برف و کولاک زندگی در شرق آمریکا را مختل کرد

قطع گسترده برق و لغو هزاران پرواز مسافری، ساکنان شرق آمریکا را غافلگیر کرد

بخش‌هایی از سواحل شمال شرقی ایالات متحده تحت تاثیر کولاک و بارش برف سنگین قرار گرفت و باعث هرج و مرج در حمل‌ونقل و قطع برق هزاران خانه شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، پنج ایالت آمریکا از روز شنبه، ۳۰ ژانویه، در انبوهی از برف و باد شدید قرار گرفتند و آن وضعیت منجر به بسته شدن جاده‌ها و اعلام وضعیت اضطراری شد.

در نتیجه کولاک و بوران، برخی از مناطق ماساچوست تا ۷۵ سانتی‌متر در برف فرو رفتند. شهر بوستون نیز روز شنبه شاهد بارش ۶۰ سانتی‌متری برف بود و به مردم محلی هشدار داده شد که ممکن است برف بیشتری در راه باشد.

 بر اثر چنین شرایطی، نزدیک به شش هزار پرواز ایالات متحده لغو شد و پیش‌بینی کارشناسان این است که در روزهای پیش‌رو، توفان زمستانی همچنان در بخش‌هایی از  نیویورک و ماساچوست ادامه داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توفان ساحلی و سیل در نانتاکت نیز گزارش شده است و کیپ کاد نیز یکی از مناطقی است که بدترین آسیب‌های ناشی از توفان جدید را متحمل شده است.

بخش‌هایی از ایالت نیویورک نیز شاهد بارش شدید برف بود و فرماندار آن ایالت درباره مشکلاتی که سرمای هوا و برف سنگین پدید می‌آورد، به شهروندان هشدار داده است.

سرمای بی‌سابقه هوا در چهار سال گذشته، سیستم حمل و نقل شهری را در برخی ایالت‌ها ، از جمله کانتیکت، از کار انداخته است و در بعضی شهرها مردم از سرمای خیابان به متروها پناه برده‌اند.

برف و کولاک به حدی شدید است که حتی ایالت فلوریدا که معمولا به عنوان یکی از مقاصد گرم سفرهای زمستانی شناخته می‌شود، در انتظار سرما است. در آن ایالت از مردم خواسته شده است مراقب ایگواناهایی باشند که ممکن است بر اثر سرما فلج شوند و از درختان بیفتند. این حیوانات ممکن است تا ۹ کیلوگرم وزن داشته باشند.

با توجه به سرمای شدید هوا و بارش‌های سنگین برف،‌ هشدار کولاک در سراسر شمال شرق ایالات متحده صادر شد. این نخستین بار از سال ۲۰۱۸ است که چنین هشداری صادر می‌شود.

فرمانداران نیویورک، نیوجرسی، مریلند، رُد آیلند، و ویرجینیا، با اعلام این که حدود ۷۵ میلیون نفر در مسیر توفان قرار دارند، وضعیت اضطراری اعلام کردند و از ساکنان آن مناطق خواستند از سفر خودداری کنند.

بیشتر از جهان