بایدن اولین قاضی زن سیاه‌پوست دیوان عالی را به‌زودی معرفی می‌کند

در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، محافظه‌کاران اکثریت کرسی‌های دیوان عالی را به دست آوردند

قاضی ۸۳ ساله یک روز پس از اعلام بازنشستگی، در کاخ سفید با بایدن دیدار کرد - DREW ANGERER / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

جو بایدن روز پنجشنبه، بر وعده خود مبنی بر اعلام نامزدی اولین زن سیاه‌پوست برای عضویت در دیوان عالی ایالات متحده تاکید کرد و گفت که این کار باید «مدت‌ها پیش» انجام می‌شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا استیون برایر، قاضی دیوان عالی را که در آستانه بازنشستگی است، سرمشق خدمتگزاران اجتماع خواند و او را ستود. او وعده داد که تا پایان ماه فوریه، جایگزین او را اعلام کند.

این قاضی ۸۳ ساله یک روز پس از اعلام بازنشستگی، در کاخ سفید با بایدن دیدار کرد.

بایدن از زمان روی کار آمدن در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱، بر انتخاب گروهی متنوع از قضات فدرال تمرکز زیادی داشته است. این تنوع نه تنها نژاد بلکه تخصص حرفه‌ای را نیز شامل می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پنج زن سیاه‌پوست را به مقام قاضی دادگاه‌های استیناف فدرال گماشته است و سه قاضی دیگر پیشنهادی او منتظرند تا از سنا رای‌اعتماد بگیرند.

جو بایدن شخصا با دست‌کم یک نامزد بالقوه دیدار کرده‌ است: کتانجی براون جکسون ۵۱ ساله که پیش‌تر دستیار برایر در کمیسیون ابلاغ احکام ایالات متحده بود و از سال ۲۰۱۳ در واشنگتن، قاضی محاکمات فدرال بوده است.

استیون بایر یکی از قضات لیبرال دیوان عالی آمریکا است؛ دیوانی که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، محافظه‌کاران اکثریت کرسی‌های آن را به دست آوردند.

بیشتر از جهان