سینر جوان به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های تنیس استرالیا صعود کرد

سینر در مرحله بعد، باید به مصاف برنده بازی سیتسیپاس و تیلور فریتس برود

سینر جوان‌ترین تنیسور حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی است - Martin KEEP / AFP

مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های تنیس آزاد روز دوشنبه ادامه یافت و تکلیف دیگر بازیکنان صعودکننده به جمع هشت تنیسور پایانی رقابت‌ها مشخص شد.

در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها در قسمت مردان، یانیک سینر ۲۰ ساله از ایتالیا مقابل آخرین نماینده باقیمانده از استرالیا در این رقابت‌ها یعنی الکس دیمینور قرار گرفت و در یک بازی برتر موفق شد در سه ست متوالی با نتایج ۷-۶، ۶-۳ و ۶-۴ به پیروزی برسد و راهی دور بعد شود.

سینر جوان‌ترین تنیسور حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی است. او که هم‌اکنون در رده دهم بهترین تنیس‌بازان جهان قرار دارد، در مرحله بعد، باید به مصاف برنده بازی سیتسیپاس و تیلور فریتس برود.

دنیل مدودف، بخت اول قهرمانی در مسابقات این دوره، در یک بازی نسبتا دشوار که نزدیک به سه ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید، موفق شد در چهار ست از سد مکسیم کرسی آمریکایی عبور کند و او نیز به دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها راه یابد. مدودف در این مسابقه ست سوم را در تای‌برک ۷-۶ به حریف آمریکایی واگذار کرد و در بقیه ست‌ها با نتایج ۶-۲، ۷-۶ و ۷-۵ به پیروزی رسید تا در مرحله بعدی، به مصاف اوژه آلیاسیم کانادایی برود. آلیاسیم که به دیدار چیلیچ کرووات رفته بود، سه بر یک مقابل او به برتری رسید و حالا باید یک دیدار سخت را مقابل مدودف برگزار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلیاسیم و شاپووالوف که در رقابت‌های جام ای‌تی‌پی که پیش از مسابقات تنیس آزاد استرالیا در سیدنی برگزار شد، تیم کانادا را با اقتدار قهرمان کردند، حالا هردو در یک‌چهارم نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا حضور دارند. حضور دو ایتالیایی در دور یک‌چهارم نهایی هم دیگر نکته ویژه مسابقات امسال است. برتینی و سینر هردو به این مرحله از مسابقات صعود کرده‌اند و در جاهای متفاوتی از جدول رقابت‌ها حضور دارند و احتمال برخورد آن‌ها با یکدیگر تا دیدار پایانی غیرممکن است.

در قسمت زنان نیز حذف سیمونا هالپ رومانیایی، زن شماره ۱ سابق تنیس جهان، مقابل الیز کورنه باتجربه و باسابقه فرانسوی در رقابت‌های گرند اسلم از اتفاق‌های مهم بود. الیز کورنه موفق شد در یک بازی طولانی که نزدیک به دو ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید، دو بر یک هالپ را شکست دهد و به جمع هشت زن برتر این رقابت‌ها بپیوندد. او تابه‌حال هیچ عنوان مهمی در رقابت‌های گرند اسلم به دست نیاورده اما یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان در این رقابت‌ها به شمار می‌رود و با ۶۳ حضور در رقابت‌های گرند اسلم، رکورد بی‌نظیری از خود به جا گذاشته است.

بیشتر از تنيس