مشکات‌ الزهرا صفی: پیروزی تاریخ‌ساز تنیس‌باز زن ایرانی در گرند اسلم

صفی در همه رقابت‌ها به‌صورت شخصی و با هزینهٔ خودش شرکت کرده و فدراسیون تنیس ایران هیچ حمایتی از او نکرده است

مشکات‌ الزهرا صفی، تنیس‌باز جوان ایرانی، برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران فاتح یک مسابقه تنیس گرند اسلم شد.

صفی در دور اول مسابقات جوانان اوپن استرالیا، مقابل انجا نایر از کشور میزبان قرار گرفت و در دو ست پیاپی، با اقتدار کامل و با نتایج شش بر سه و شش بر چهار، او را شکست داد.

صفی که از کودکی ورزش تنیس را آغاز کرده است، در سال ۲۰۲۲ در فهرست برترین‌های دنیا در رده سنی جوانان که فدراسیون جهانی تنیس ( ITF ) منتشر می‌کند،‌ جزو صد تنیس‌باز برتر دنیا قرار گرفت. او پیش از بازی روز یکشنبه خود، در رده هفتاد و چهارمی زنان جوان دنیا بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشکات‌الزهرا صفی فراگیری تنیس را از آکادمی آپت ایران آغاز کرد و اکنون بیش از ۵ سال است که در این آکادمی و زیر نظر دو مربی اهل کرواسی به نام‌های تونی اندروویچ و وردان لوبیچیک تمرین می‌کند.

او در ۷ دوره مسابقه جهانی در یک سال اخیر شرکت کرده، و ۶ قهرمانی در مسابقات به دست آورده است.

او در مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال تنیس «شیکمنت» شرکت کرده بود که به مقام قهرمانی دست یافت. این قهرمانی، مسیر او به سوی حضور در مسابقات گرند اسلم را هموار کرد.

صفی در دیدار نهایی آن پیکارها به مصاف آروژان ساگاندلیکوف رفت و موفق شد ضمن برتری مقابل حریف خود، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند.

مشکات‌ الزهرا صفی در همه رقابت‌ها به‌صورت شخصی و با هزینهٔ خودش شرکت کرده و فدراسیون تنیس ایران هیچ حمایتی از او نکرده و حامی مالی هم نداشته است.

بیشتر از تنيس