حذف زورف آلمانی؛ شگفتی دور چهارم رقابت‌های تنیس استرالیا

با اخراج جوکوویچ از این رقابت‌ها زورف شانس دوم قهرمانی به حساب می‌آمد

زورف با قرار گرفتن مقابل شاپووالوف کانادایی از دور مسابقات کنار رفت - MICHAEL ERREY / AFP

برگزاری دور چهارم رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا با حذف قهرمان المپیک و نفر سوم جهان، الکساندر زورف آلمانی در قسمت مردان همراه بود.

زورف که مقابل شاپووالوف کانادایی قرار گرفته بود در سه ست متوالی حتی بدون گرفتن یک ست، بازی را با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۶-۳ واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. زورف که با اخراج جوکوویچ از این رقابت‌ها شانس دوم قهرمانی به حساب می‌آمد، این شانس را داشت تا با قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا علاوه بر به دست آوردن اولین عنوان گرند اسلم خود، به صدر جدول رده‌بندی جهانی تنیس‌بازان مرد صعود کرده و خود را مرد شماره یک جهان معرفی کند. اختلاف نزدیک امتیازها بین سه تنیسور برتر جهان در جدول رده‌بندی باعث شده است تا این فرصت برای زورف و مدودف به وجود آید تا با قهرمانی در این رقابت‌ها جای جوکوویچ را در صدر جدول بگیرند.

جوکوویچ سال گذشته در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا به قهرمانی رسید، اما به دلیل حضور نداشتن در رقابت‌های سال جاری و دفاع از عنوان قهرمانی، امتیازات کسب شده او پس گرفته خواهد شد و این فرصت استثنایی برای این دو تنیسور فراهم می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صعود رافائل نادال اسپانیایی به جمع هشت تنیسور پایانی مسابقات تنیس آزاد استرالیا، از دیگر رویدادهای این دور از بازی‌ها بود. نادال که مقابل مانارینو از فرانسه قرار گرفته بود، موفق شد در هوای گرم شهر ملبورن در سه ست متوالی با نتایج ۷-۶، ۶-۲ و ۶-۲ این حریف سمج را از پیش رو بردارد. این چهاردهمین حضور نادال در دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا است که رکورد ویژه‌ای برای او به حساب می‌آید. نادال در دور یک‌چهارم نهایی باید مقابل شاپووالوف کانادایی قرار بگیرد که برای او بازی بسیار دشواری خواهد بود. از نکات جالب در بازی‌های نادال در این سری از رقابت‌های تنیس استرالیا رویارویی او با بازیکنان چپ‌ دست است و بااینکه خود او نیز با دست چپ بازی می‌کند، اما این موضوع می‌تواند او را دچار مشکل کند. او مقابل مانارینوی چپ‌ دست، بازی را به‌راحتی و در سه ست به پایان برد، اما بدون شک در مقابل جوان کانادایی کاری به‌مراتب سخت‌تر پیش رو خواهد داشت.

از دیگر بازی‌های برگزارشده در دور چهارم در قسمت مردان می‌توان به پیروزی مونفیس فرانسوی مقابل کیتسمانوویچ صرب اشاره کرد. مونفیس موفق شد در سه ست متوالی با نتایج ۷-۵، ۷-۶ و ۶-۴ این حریف جوان را از پیش رو بردارد و برای دومین بار از سال ۲۰۱۶ به جمع هشت تنیسور پایانی این رقابت‌ها صعود کند.

بیشتر از تنيس