انور قرقاش خواستار فشار بین‌المللی بر شبه‌نظامیان حوثی شد

انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات روز شنبه با تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن، دیدار کرد

انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی، روز شنبه، ۲۲ ژانویه، با تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن، دیدار کرد- وام خبرگزاری رسمی امارات

در حملات هوایی ائتلاف عربی در جبهه مأرب در یمن علیه شبه‌نظامیان حوثی، بیش از ۴۰ شبه‌نظامی حوثی کشته و پنج خودرو نظامی آنان منهدم شد.

به گزارش العربیه، این حمله‌های هوایی بخشی از هشت حمله هدفمند این ائتلاف به شبه‌نظامیان حوثی‌ در بیست و چهار ساعت اخیر است.

انتظار می‌رود که اعضای دائم اتحادیه عرب نشستی فوق‌العاده برای رسیدگی به حمله اخیر شبه‌نظامیان حوثی‌ به ابوظبی برگزار کنند. این نشست به درخواست امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی، روز شنبه، ۲۲ ژانویه، با تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن، دیدار کرد. تیم لندرکینگ در آن دیدار پیام همبستگی ایالات متحده را درخصوص حمله تروریستی حوثی‌‌ها به امارات متحده عربی، به او تسلیم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انور قرقاش نیز در آن دیدار به ضرورت اتخاذ موضعی قاطع از سوی جامعه بین‌المللی در برابر این گونه اقدامات خصمانه و تروریستی که تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، اشاره کرد و تاکید ورزید که امارات متحده عربی در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود هرگز تردید نمی‌کند.

او افزود که امارات متحده عربی حق قانونی و اخلاقی خود را برای پاسخگویی و پیشگیری از هرگونه تجاوز به قلمرو آن کشور، محفوظ می‌داند.

وزیر مشاور  دولت امارات متحده عربی ضمن استقبال از موضع شورای امنیت سازمان ملل که روشن و آشکار، حملات تروریستی حوثی‌ها به تاسیسات غیرنظامی ابوظبی را محکوم کرد، آن را نشان‌دهنده جدی بودن جامعه جهانی در برابر اقدامات ستیزه‌جویانه حوثی‌ها دانست.

او در آن دیدار خواستار اعمال فشارهای بین‌المللی مناسب به منظور رسیدن به آتش‌بس و یافتن راه‌حلی سیاسی در بحران یمن شد. او همچنین افزود که حوثی‌ها بدون فشار آشکار جامعه جهانی به هیچ توافقنامه‌ای پایبند نمی‌مانند.

انور قرقاش با اشاره به آن که بهره‌گیری نظامی حوثی‌ها از بندر حدیده برای تأمین مالی، تسلیح و واردات موشک‌ها و پهپادها به یمن، امنیت کشورهای منطقه را به خطر انداخته است، خواستار اقدامی بین‌المللی برای پایان دادن به آن اقدامات تروریستی شد.