استقبال امارات از احتمال بازگشت حوثی‌ها به فهرست تروریستی آمریکا

ائتلاف عربی: عملیات نظامی گسترده‌ای در یمن برای خنثی کردن توان رزمی حوثی‌ها آغاز کرده‌ایم

جنگجویان حوثی، یمن- Mohammed HUWAIS / AFP

دولت امارات متحده عربی از گفته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره احتمال بازگرداندن شورشیان حوثی یمن به فهرست گروه‌های تروریستی استقبال کرد.

به گزارش عرب نیوز، سفارت امارات در واشنگتن روز پنجشنبه در توییتی نوشت: «موضوع روشن است؛ شلیک موشک‌های بالیستیک و کروز علیه هدف‌های غیرنظامی، ادامه تهاجم و سوءاستفاده از کمک‌های ارسالی برای مردم یمن.»

بایدن روز چهارشنبه گفت که دولتش بازگرداندن حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی را در دست بررسی دارد.

پیش از آن، یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن، از دولت بایدن خواسته بود در پاسخ به حملات روز دوشنبه حوثی‌ها به فرودگاه ابوظبی و یک مخزن سوخت، این گروه را دوباره تروریست قلمداد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد الجابر، سفیر عربستان سعودی در یمن، نیز روز پنجشنبه در توییتی نوشت که سازمان ملل متحد و جامعه جهانی نباید در قبال حوثی‌ها نرمش نشان دهند؛ زیرا این کار «دیگر سازمان‌های تروریستی را به اقدام‌هایی مشابه ترغیب می‌کند».

جو بایدن در نشست خبری چهارشنبه خود گفته بود که پایان دادن به بحران یمن «بسیار دشوار» خواهد بود. دولت بایدن اندکی پس از روی کار آمدن، طرحی ابتکاری را برای حمایت از تلاش سازمان ملل در احیای مذاکرات صلح میان طرف‌های درگیر در جنگ یمن اعلام کرد که تاکنون به جایی نرسیده است و حوثی‌ها ده‌ها بار با موشک و پهپاد به هدف‌هایی در عربستان سعودی و امارات حمله کرده‌اند.

از سویی، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روز پنجشنبه وعده داد که رهبران حوثی را که مسئول طراحی حملات مرگبار در یمن، عربستان و امارات بوده‌اند، کیفر خواهد داد.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای خنثی کردن توان رزمی حوثی‌ها، عملیات نظامی گسترده‌ای را در یمن آغاز کرده‌ و در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ حمله هوایی در استان مارب انجام داده است که در جریان آن‌ها ۶۰ شبه‌نظامی حوثی کشته شده‌اند.

هم‌زمان، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با ولیعهد ابوظبی، حملات روز دوشنبه حوثی‌ها را محکوم کرد.

بیشتر از جهان