سفارت ایران در پاکستان: حوثی‌ها بدون کمک ما به امارات حمله کردند

روزنامه انگلیسی‌زبان داون نوشته بود: «بعید است حوثی‌ها بدون کمک ایران به امارات حمله کرده باشند»

 شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران‌، در ماه‌های اخیر بر شدت حمله‌های خود در منطقه افزوده‌اند - MOHAMMED HUWAIS / AFP

سفارت ایران در اسلام‌آباد با بی‌اساس خواندن گزارش یک روزنامه پاکستانی مبنی بر حمایت تهران از شورشیان حوثی یمن در حمله‌های اخیر به امارات، این ادعاها را رد کرد. به گزارش عرب‌نیوز، شورشیان حوثی روز دوشنبه با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین به ابوظبی حمله کردند. پس‌ازاین اتفاق، روزنامه انگلیسی‌زبان «داون» روز چهارشنبه سرمقاله‌ای با عنوان «امارات عربی هدف حمله قرار گرفت» منتشر کرد و نوشت «بعید است حوثی‌ها بدون کمک ایران بتوانند به چنین قابلیت‌هایی برسند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفارت ایران روز جمعه در واکنشی ادعاهای این روزنامه پاکستانی را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای افزود: «این روزنامه با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مهاجمان بدون ارائه هیچ دلیل و سندی، اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است. چنین ادعاهایی در روابط دو کشور تاثیر مخربی خواهد گذاشت و ابعاد مثبت روابط و همکاری‌های دو دولت برای صلح و ثبات پایدار در منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، روز دوشنبه، ۱۷ ژانویه، هدف حمله پهپادی قرار گرفت و آتش‌سوزی و انفجار سه مخزن نفتی به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن شش تن انجامید. آتش‌سوزی دیگری هم در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ابوظبی رخ داد. شبه‌نظامیان حوثی مسئولیت این حمله‌‌ها را بر عهده گرفتند. شبه‌نظامیان حوثی که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران‌ قرار دارند، در ماه‌های اخیر بر شدت حمله‌های خود در منطقه افزوده‌اند. خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی حوثی‌ها نیز تهدیدهایی را مبنی بر حمله‌های بیشتر مطرح کرده‌اند.