ائتلاف تحت رهبری عربستان موشک و پهپاد‌های مسلح حوثی‌ها را منهدم کرد

پنج موشک و چهار پهپاد مسلح بر فراز جازان رهگیری و منهدم شد

تصویر آرشیوی از پهپاد منهدم شده حوثی‌ها در عربستان سعودی-Saudi Ministry of Media / AFP

ائتلاف تحت رهبری عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد بامداد پنجشنبه پنج موشک بالستیک و چهار پهپاد مسلح حوثی‌ها، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی را بر فراز جازان منهدم کرده است.

به گفته این ائتلاف، حمله‌های ادامه‌‌دار بخشی از تلاش‌های خصومت‌جویانه و سیستماتیک حوثی‌ها علیه شهروندان غیرنظامی در عربستان سعودی است.

وزارت انرژی عربستان ششم فروردین‌ ماه هم از حمله حوثی‌ها به ترمینال نفتی در استان جازان خبر داده بود. در نتیجه این حمله در جنوب عربستان سعودی، در ترمینال نفتی آتش‌سوزی ایجاد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ائتلاف تحت رهبری عربستان تاکید کرد که تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از شهروندان غیرنظامی را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام خواهد داد.

حمله‌های حوثی‌ها علیه منافع عربستان سعودی در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. این درحالی است که عربستان ابتکار عمل برقراری آتش‌بس در یمن را ارایه داده است.

حوثی‌های یمن با جمهوری اسلامی ارتباط نزدیکی دارند. با این حال ادعا می‌کنند که در حمله‌ها از سلاح‌های ساخت خودشان استفاده می‌کنند.

تهران نیز اتهام کمک تسلیحاتی به حوثی‌ها و دست داشتن در این حمله‌ها را رد می‌کند.

با این حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی تایید کرده است که منشاء سلاح‌های استفاده شده در حمله شهریورماه ۱۳۹۸ به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، ایران بوده است.

بیشتر از جهان