لیورپول با درخشش ژوتا به فینال جام ئی‌اف‌ال رسید

 مهاجم پرتغالی لیورپول نگذاشت جای خالی محمد صلاح و سادیو مانه به چشم بخورد

دیوگو ژوتا در هر نیمه یک گل برای تیم یورگن کلوپ زد -  IAN KINGTON / IKIMAGES / AFP

لیورپول پس از شش سال انتظار، سرانجام برای بازی فینال جام ئی‌اف‌ال یا «کارابائو» به استادیوم ومبلی برمی‌گردد.

شاگردان یورگن کلوپ در غیاب محمد صلاح و سادیو مانه، در دیدار برگشت نیمه‌نهایی در زمین آرسنال، میزبان را مغلوب کردند تا در بازی نهایی رو در روی چلسی قرار بگیرند.

پنج‌شنبه شب، دیوگو ژوتا با بازی درخشانی در نوک حمله لیورپول، نگذاشت جای خالی صلاح و مانه که در جام ملت‌های آفریقا مشغول بازی برای تیم‌های ملی خود – مصر و گینه – هستند حس شود.

در شرایطی که بازی رفت دو تیم در ورزشگاه انفیلد به رغم ده نفره شدن آرسنال بدون گل تمام شده بود، شاگردان میکل آرتتا در پانزده دقیقه اول بازی صاحب توپ و میدان بودند و به نظر می‌رسید که هر آن ممکن است دروازه لیورپول را باز کنند. ضربه الکساندر لاکوزت با بدبیاری به چهارچوب دروازه لیورپول خورد و گل نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در دقیقه نوزدهم، بر خلاف جریان بازی، ژوتا با فرصت‌طلبی و مهارت فنی خود آرون رمزدیل را تسلیم کرد و شاگردان کلوپ را یک گل جلو انداخت.

پس از شروع نیمه دوم، لاکوزت بهترین بخت آرسنال را در موقعیتی تک به تک هدر داد، اما لیورپول هم با حفظ مالکیت توپ، پیاپی فرصت خلق می‌کرد.

سرانجام، سیزده دقیقه به پایان بازی، ژوتا پاس دقیق ترنت الکساندر آرنولد را گرفت و با یک ضربه چیپ، توپ را از بالای سر رمزدیل به تور دروازه آرسنال دوخت تا لیورپول برای اولین بار پس از شش سال به فینال برسد.

بیشتر از فوتبال