جوایز فیفا: رونالدو بهترین گلزن جهان و لواندوفسکی بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱

رونالدو این جایزه را برای شکستن رکورد علی دایی و عملکرد درخشانش در تیم ملی پرتغال دریافت کرد

کریستیانو رونالدو پرتغالی که تنها مهمان حضوری این برنامه برای دریافت جایزه بود، موفق شد جایزه ویژه فیفا را از آن خود کند - Harold Cunningham /AFP

مراسم انتخاب نفرات برتر فوتبال در سال ۲۰۲۱ از سوی فیفا شب دوشنبه در زوریخ سوییس به صورت آنلاین برگزار شد و روبرت لواندوفسکی و کریستسانو رونالدو از منتخبان مهم این مراسم بودند.

کریستیانو رونالدو پرتغالی که تنها مهمان حضوری این برنامه برای دریافت جایزه بود، موفق شد جایزه ویژه فیفا را از آن خود کند. او این جایزه را به دلیل تبدیل شدن به گلزن برتر جهان و شکستن رکورد علی دایی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و عملکرد درخشانش در تیم ملی پرتغال دریافت کرد.

رونالدو پس از گرفتن جایزه گفت: «من بسیار خوشحالم و این جایزه برای من خاص و ارزشمند است چرا که حالا بهترین گلزن تاریخ فوتبالم و به این موضوع افتخار می‌کنم. هیچ فقط فکر نمی‌کردم روزی به این افتخار بزرگ دست یابم و تمامی این افتخارها را به خانواده و فرزندانم مدیون‌ام که از ابتدا تا حالا همیشه از من حمایت کرده‌اند. من این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم؛ می‌دانم که آن‌ها به من افتخار می‌کنند. بازی برای تیم ملی و پرچم کشورم پرتغال همیشه باعث افتخار من است و هر بار که پیراهن تیم ملی را به تن می‌کنم، احساساتی می‌شوم و عاشق آنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی باشگاه بایرن مونیخ، نیز مرد سال فیفا شد و بهترین فوتبالیست سال ۲۰۲۱ فیفا لقب گرفت. او این بار موفق شد در رقابت با مسی، ستاره آرژانتینی، پیروز شود. محمد صلاح مصری نیز دیگر رقیب او برای دریافت این جایزه بود اما در نهایت این لواندوفسکی بود که به گفته عده زیادی از کارشناسان فوتبال، به حق خود رسید.

او و لیونل مسی از کاندیدهای توپ طلای سال ۲۰۲۱ هم بودند اما لواندوفسکی درآن رقابت شکست خورد. لواندوفسکی که از طریق تماس ویدیویی در مراسم حاضر شده بود، پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا گفت: «احساس غرور و خوشحالی می‌کنم و باعث افتخار من است که چنین جایزه مهمی را بردم. باید از هم تیمی‌هایم تشکر کنم چرا که آن‌ها برای رسیدن من به این جایزه مهم کمک شایانی کردند و این عنوان متعلق به تمام آن‌ها است. گلزنی در فصل گذشته و رکوردشکنی در بوندس لیگا افتخار بزرگی برای من بود و من در گذشته حتی جرات نداشتم رویایش را ببینم. اگر به من گفته می‌شد روزی قرار است چنین اتفاقی رخ بدهد، هرگز نمی‌توانستم باور کنم.»

از دیگر جوایز مهم اهدا شده در این مراسم جایزه بهترین مربی سال بود که از بین سه گزینه مانچینی، توماس توخل و گواردیولا، این توماس توخل آلمانی بود که به دلیل درخشش تیم فوتبال چلسی و قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا این جایزه را از آن خود کرد.

ادوارد مندی، دروازه‌بان چلسی، نیز به‌عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

بیشتر از فوتبال