آمریکا چهار مقام کنونی و پیشین اوکراین را به اتهام همدستی با روسیه تحریم کرد

این اقدام واشنگتن در میانه تنش آمریکا و روسیه بر سر تحرکات گسترده نظامی در امتداد مرزهای اوکراین و احتمال حمله به این کشور انجام شده است

Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

در میانه تنش فزاینده میان غرب و روسیه بر سر اوکراین، دولت ایالات متحده در روز پنجشنبه، شماری از مقام‌های کنونی و پیشین اوکراین را که به دست داشتن در فعالیت‌هایی به رهبری روسیه برای بی‌ثبات کردن اوضاع در اوکراین متهم‌اند، تحریم کرد.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دو تن از نمایندگان مجلس اوکراین به نام‌های تاراس کوزاک و اوله ولوشین را به همراه دو مقام سابق به نام‌های ولودیمیر اولینیک و ولادیمیر سیفکوویچ، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد زیرنظر سرویس امنیتی روسیه، اف‌اس‌بی، فعالیت می‌کنند و در کارزار روسیه برای بی‌ثبات کردن کشورهایی با حاکمیت مستقل از جمله ایالات متحده، با حمایت و پشتیبانی کرملین نقش دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که کوزاک چند کانال خبری را در اوکراین کنترل می‌کند و حامی طرح‌های اف‌اس‌بی برای بدنام کردن اعضای ارشد حلقه نزدیک به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین است و آن‌ها را به غلط، به سوءمدیریت متهم می‌کند.

این اقدام واشنگتن در میانه تنش آمریکا و روسیه بر سر تحرکات گسترده نظامی در امتداد مرزهای اوکراین و احتمال حمله به این کشور انجام شده است؛ احتمالی که غرب می‌گوید برای مسکو هزینه سنگینی دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت: «ما برای مقابله با حرکت احتمالی روسیه منتظر نمی‌مانیم و این گام‌ها را هم‌اکنون بر‌می‌داریم. این نشان می‌دهد ما برای شناسایی، آشکارسازی و توقف تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده روسیه در داخل اوکراین، در کنار دولت اوکراینیم.»

خبرگزاری رویترز در گزارش خود از قول یک مقام ارشد دیگر دولت آمریکا هم نوشت که اقدام امروز جدیدترین تلاش واشنگتن برای هدف قرار دادن کارزار روسیه برای نشر اخبار و اطلاعات نادرست و دخالت در دیگر کشورها است.

بیشتر از جهان